Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. bilvalg.

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

rdl: hva med en escort cossie da??? Bedre kvalitet mener jeg da. Leste en tråd for lenge siden på be-4-you og der var det en som ikke akkurat var helt fornøyd. Vi-menn hadde oxo sine problemer da de kjøpte seg en lancia intergrale av en kjent rallysjåfør..

 

Et tips fra meg er å undersøke markedet for deler og tilgjengelighet pluss snakke med folk ang feil og problemer.. Kan nok være en bil som kan bli dyr å tune... Hvordan er drivverk osv???

 

Bare tips da , bestemmer ikke jeg... Utseendet er det ingenting å si noe på på disse bilene.. Men innvendig synes jeg det ligger i steinalder...

 

 

 

Til deg som lurte på hvorfor sierran hadde rød topp så er det levert med det på de første 4x4 modellene...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kult å se hva det blir til rdl.....

Jeg liker ikke Ford, men bilen din er faktisk nydelig og gjennomført. Siden du har brukt så mye tid og penger på den, er det jo kjipt å kvitte seg med den når du kan bygge videre på motor og drivverk.

 

Fwd er jo ikke det kuleste å kjøre med, men bilen skal jo ha sjel også. Det har din!

 

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ha beholdt Escorten og kjøpt en billig rwd-bil som prosjekt. Sierra, 240, 360, Ascona e.l.

De bilene som ga alt og så absolutt kulest ut å kjøre var jo eldre biler med litt ekstra under panseret....

 

Escorten for gatebruk!

Prosjektbil for bane/herjing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

style en Delta?.... da må du ha sett feil.... delta er ikke en bil man verken styler ELLER kan style! eneste du kan gjøre er at du kjøper en EVO vinge eventuelt evo bredding, som da er 6.8cm bredere igjen enn vanlig delta..

 

De bilene der har potens, er ikke uten grunn at de er historiens råeste rallybiler ever.,

 

 

WORD!!!! det er det jeg alltid har sagt. RDL, du og jeg skal farte mye sammen til neste år!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Otto von Bismarck

Her gjør du det helt rette, Robert.

Vel er Escorten din tøff å se på, takket være decaler, vinge og annen styling, men under all plastikken bor fortsatt en Escort, og Escort er jævlig triste biler.

 

 

Joa, men her snakker vi om 4x4 Turbo, alt som har det går bedre enn en 1.8l FWD!

 

Men du sier ikke at escort mk1 og 2 er triste saker?.... er jo det som er skikkelig leketøy!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

Joa, men her snakker vi om 4x4 Turbo, alt som har det går bedre enn en 1.8l FWD!

 

Men du sier ikke at escort mk1 og 2 er triste saker?.... er jo det som er skikkelig leketøy!

 

helt riktig det, men jeg spår mye skruing på lancia`n.. Men ett fint leketøy når det holder er det.... tøff utvendig, men inni vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle det...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er vel ikke snakk om noen stor overgang her.

Begge bilene røsser regelrett fra hverandre, og selv om interiøret i Escort er mer moderne, er heller ikke det en fryd for øyet. Eller for øret, for den saks skyld.

 

Dessuten, hva er mest fristende å skru på av en dørgende nitrist og helt alminnelig bil med forhjulsdrift, og en ualminnelig bil med sjeldent mye sjel, italiensk temperement og skikkelig firehjulsdrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Å, det er vel ikke snakk om noen stor overgang her.

Begge bilene røsser regelrett fra hverandre, og selv om interiøret i Escort er mer moderne, er heller ikke det en fryd for øyet. Eller for øret, for den saks skyld.

 

Dessuten, hva er mest fristende å skru på av en dørgende nitrist og helt alminnelig bil med forhjulsdrift, og en ualminnelig bil med sjeldent mye sjel, italiensk temperement og skikkelig firehjulsdrift?

 

Helt enig i det... De nye escortene eier ikke sjel.. Derfor har jeg en mk2 rallybil stående...

 

Hvis en kjører så knallhardt som rdl tydeligvis gjør så spår jeg mye mekking, og det er greit som du sier att det er bedre med en italiener..

 

Aldri helt skjønt det med italiensk temperenent som folk snakker om, må være sjåføren sitt med nødstopp da??

 

;)

 

Rust og sprekt karroserri er jo heller ikke ukjent med disse bilene, slikt håper jeg folk slipper. Kan ta motet fra de fleste..

 

Men en fin bil å se på... Tøffe former..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår