Gå til innhold

Servolekasje på Audi A6 1995

Ranger emnet

Hosse

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en 1995 modell audi A6 2,6 V6 som har begynt å lekke servoolje. Det begynte for 6 måneder siden og har bare blitt mer og mer. Tok bilen på Eu kontroll nå og fikk en 2 på dette så det må gjøres noe med.

Å ta den på Audi verksted er helt uaktuellt, da det garantert vil bli for dyrt.

Må alt byttes, eller er noe man kan renovere på plass? Jeg ser jo ikke nøyaktig hvor på servoen det lekker heller..

Noen som vet hvor man kan få ordnet dette rimelig i oslo akerhusområdet?

På fohånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg hadde samme problemet på min A6 2,6 Quattro 1995.

Hydraulikkslangen som går fra servopumpa til styresnekka morkner etter noen år på denne modellen. Det ligger en slags "beskyttelse" rundt deler av selve slangen. Dersom det lekkerer på innsiden av denne, er det ikke alltid like lett å finne det nøyaktige stedet for lekkasjen. Ta av plastdekslene på motoren, så ser du slangen som går på venstre side (sett mot kjøreretningen) fra servopuma og ned til styresnekka (nedenfor og delevis bak bremsekraftforsterkeren) hvor den ender i en slags spiral. Dersom du ser spor av servo-olje på venstre side av motoren er det en stor mulighet for at det er denne slangen som er defekt. Det jæ.... trangt å komme til festepunktet på styresnekka. Jeg løste problemet ved å løsne på hele bremsekraftforsterkeren, noe som til dels gjøres fra innsiden av bilen og som også er trangt.

Det værste er kanskje at slangen koster ca kr 2300,- på VAG! :omfg Det er kanskje mulig å få en kompetent person til å lage til en slange som kan brukes for en hyggeligere pris.

Du kan forøvrig søke i Forum på denne linken, kanskje du finner noe der?

http://nordicaudi.com

Lykke til!

Mvh

Pål

Sic Transit Gloria Mundi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er kanskje at slangen koster ca kr 2300,- på VAG! :omfg Det er kanskje mulig å få en kompetent person til å lage til en slange som kan brukes for en hyggeligere pris.

Du kan forøvrig søke i Forum på denne linken, kanskje du finner noe der?

http://nordicaudi.com

Lykke til!

Mvh

Pål

Tess he å laga trykkslanga, med trykk avslutning og slikt, men om det vil passe veit ej ikkje

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tess he å laga trykkslanga, med trykk avslutning og slikt, men om det vil passe veit ej ikkje

tess lager dette til ein billig penge...ta med den gamle slangen så presser dei på ein ny hydrolikkslange heilt lik, men bedre en den du hadde...gjorde dette på min for noen månder siden..var ikkje mange hundre lappene d kostet..

Ein gang quattro...ALLTID quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider