Gå til innhold

Riper og lakk skader etter brøytebil!!!

Ranger emnet

MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

Hei og god dag!

Fikk meg ett skikkelig trist syn i mårres.

Jeg var klar over att det har snedd tungt og mye det siste døgnet.

Bilen min stod på parkeringsplassen jeg har fått anvist av husverten, på deres tomt. Det viste seg da at når traktoren hadde vært og freset gårsplassen tidlig i mårres, han hadde freset all sneen oppå min bil. Jeg kom ut når jeg skulle kjøre til jobb, og så da at bilen var delvist gjemt i en snedunge som bestod av hard kramsne og isklumper. Jeg begynnte og koste dette forsiktigt av, og ser tydeligt av det kommer frem riper på panser som ikke har vært der før.

Jeg har ikke sett over noe annet enn panseret pga dårlig lys, skal gå nøye over hele bilen i ettermiddag og se etter flere riper evnt. bulker på bilen.

Jeg var litt sent ute til jobb, så rakk ikke sprige og hente digitalkameraet for og ta bilder der og da. Men skal ta bilder av ripene!

Folk som gjør slike ting må jo mangle noe i hode, det går ikke annt og ikke se en mørkeblå bil stående i hvit sne?

Skal jeg kontakte han som brøytet og høre om han vil gjøre opp for seg privat, eller skal jeg gå rett til politiet med denne saken?

Jeg går ut fra at jeg kan kreve erstatnign, og evnt. få lakket om bilen?

Kom med innslag om hvordan jeg skal gå fram her. Og kanskje vis litt medfølelse :) Gjør godt i kroppen at andre viser medfølelse under slike triste omstendigheter :)

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å kontakte forsikringsselskapet ditt, og fortelle hva som har skjedd. Tok du bilder før og etter du børstet snøen av? Det kan være viktige bevis. Vet du hvem som er ansvarlig for brøytingen? Du bør også kontakte dem, de har helt sikkert en ordning for slikt. Snakker av erfaring nemlig ;) Så du har min dypeste medfølelse, vi fikk trøkka inn døra på vår da 2 uker gamle bil, av en brøytebil som kom ryggende... Men det var ikke noe problem å få det fikset. Faktisk hadde brøyteselskapet en egen avtale med et autorisert karrosseriverksted, som ordnet skaden kostnadsfritt, raskt og meget bra for oss. :) Politiet trenger du ikke involvere riktig enda, etter min mening bør du gi brøytefolka anledning til å ordne opp først. Men trinn 1 altså: Kontakt forsikringen din! Lykke til :)

Edit: Så litt mer nøye på innlegget ditt nå, så du har ikke tatt bilder ennå altså... Sorry, gikk litt kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeld. og medfølese. Skal kontakte han som brøytet først da.

Jeg har 3 vitner på dette. Jeg og dama kjører i samme bil til jobb. Så hun så at bilen var dekket med sne og isklomper. Og når jeg kom på jobb var det enda en del isklomper og slikt igjenn på bilen som mine to kollegaer så. Er ganske sikker på at husverten har sett dette når de dro på jobb før meg.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider