Gå til innhold

Dekkdimensjon 17

Ranger emnet

tunamgu

Anbefalte innlegg

Du vil få en liten forskjell i rulleomkrets foran og bak. Større omkrets bak altså.

Det vil kanskje kødde litt med ABS'n din og evt antispinn og slikt også. Men er bare 1.44% forskjell så er ikke sikkert det påvirker noen ting.

Det er ikke lovlig såklart. Det må i så fall godkjennes av Biltilsynet, og innføres i vognkortet. Men who cares?

235/40-17 bak ville gitt enda mindre forskjell i rulleomkrets, -0,88%.

Men, hvorfor ikke 225 foran OG bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men passer 225 på 7 i bredde?

Jaja, helt normalt!

Jeg skjønner heller ikke hvorfor tunamgu ska ha 215/45R17 foran og 225 bak. 215 er jo bittelitt billigere muligens, men.. Burte jo heller da finne noen bredere bakdekk for at det skal bli noe tøffere. Som nevnt er sikkert ikke bilen din godkjent med to forskjellige dimensjoner så, om den eu-kontrolleres i sommerhalvåret så kan det jo dukke opp som mangel.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så ikke det før idag,originalt i vognkort;215/45/17

Ser ut som 225/45/17 skal gå da.Trenger jeg godkjenning da side det er snakk om 10 opp?

Jeg hadde ikke brydd meg det spøtt! Siden du beholder deg på samma " og høyde-profil...

Men skulle du byttet til 19"-20" hadde det vært en helt annen sak.

- Peugeot 406 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med EU-godkjenning da?Eller blir tatt i kontroll?

Er aldrig noe problem, sendt alle bilene mine på eu, med langt fra riklig dim på bilene, og jeg har aldrig fått kalge, og da har det vært større dim-forskjell enn hva du evt skal ha...

Men dog aldrig blitt stoppet i teknis kontroll...

Men syns du nesten lager litt for mye oppspinn, enn hva du trenger her...

Det letteste er å ta tlf til biltilsynet ditt og spør!

Så får du svar der, de er ikke noe farlige mennesker seru... :happyhappy:

- Peugeot 406 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider