Gork Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har en ford scorpio 2.8i 86mod. Når jeg vrir om tenninga starter bilen uten problemer, men etter noen sekunder begynner motoren å fuske, og tilslutt stopper den. Den spyr ut bensin fra eksosrøret og ryker svart. Den får ihvertfall nok bensin :D Pluggene soter ned og det blir overslag, og bilen vil ikke starte før jeg har gjort pluggene rene for sot, da starter bilen og går en liten stund før den fusker, men er det litt temperatur på kjølevannet klarer jeg å holde liv i den. Da går den greit på tomgang men ryker og skyter flammer hvis jeg gir gass. Det virker som det er insprøytninga som er problemet, for av og til går bilen helt normalt. Har prøvd å bytte hjerne, luftmengde målere, temperaturføler men når jeg holdt på med det gikk motoren fint uansett hvilke deler jeg hadde på. Lurer på om noen har vært borti dette før, eller har en god ide om hva det kan være. :helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agir25 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Har en ford scorpio 2.8i 86mod. Når jeg vrir om tenninga starter bilen uten problemer, men etter noen sekunder begynner motoren å fuske, og tilslutt stopper den. Den spyr ut bensin fra eksosrøret og ryker svart. Den får ihvertfall nok bensin :D Pluggene soter ned og det blir overslag, og bilen vil ikke starte før jeg har gjort pluggene rene for sot, da starter bilen og går en liten stund før den fusker, men er det litt temperatur på kjølevannet klarer jeg å holde liv i den. Da går den greit på tomgang men ryker og skyter flammer hvis jeg gir gass. Det virker som det er insprøytninga som er problemet, for av og til går bilen helt normalt. Har prøvd å bytte hjerne, luftmengde målere, temperaturføler men når jeg holdt på med det gikk motoren fint uansett hvilke deler jeg hadde på. Lurer på om noen har vært borti dette før, eller har en god ide om hva det kan være. :helpme: Først må du kontrollere alle tempraturfølere og ledningene fra motorstyreenheten til temp.følerne. (viss flere enn en). Viss alt er ok, må du kontrollere lambdasonden. Høy motstand\brudd i ledningene kan få bilen til å tro at det er kaldt ute (ofte ned til -60grader C). Da får den litt vel mye bensin. PS! Husk å belaste ledningene mår du måler spenningsfall. Mål ikke bare motstanden. Da blir du ofte lurt. Er feilen fremdeles der, får du legge inn svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 stokket om på pluggkablene eller justert ventilene (for stramt) i det siste??? høres ut som den tenner mens ventilene er åpne. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Temperaturføleren er kontrollert, bilen har ikke lamdasonde. Har prøvd å bytte ut hele insprøytningsanlegget, men det ble ikke forskjell for da fungerte motoren som den skulle uansett. Feilen kommer og går, det er det som er så vanskelig, men jeg skal prøve på nytt neste helg å bytte ut komponenter til EFIen. Har også en rar lyd fra bensinpumpa, det høres ut som den suger luft, det kan være problemer med inntaket fra tanken, som skyldes at Falken klemte tanken flat for noen år siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sim11 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Var borti samme problemet på en Scorpio som broderen hadde, der skiftet jeg tempføleren til kjølevæska, da ble den bra. Det er 2 tempfølere, den andre er til kjølevæskemåleren. Hvis du har gjort det, så sjekk at det er god kontakt inn til føleren. Siter -07 Volvo S60 2.0lt -90 Sierra DOHC(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Jeg begynner å tro at det kan være besintrykksregulatoren som er dårlig. Hvis den ikke åpner får dysene alt for høyt trykk og gir for mye bensin, det er sikkert årsaken til ulydene fra bensinpumpa og. Jeg vet av en 2.4l scorpio på skroten som jeg kan plukke regulatoren fra, noen som vet om 2.4 og 2.8 har samme trykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sim11 Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 bare å måle trykket så finner du ut om den er defekt, når den står å går på tomgang skal det være ca2,5bar og gir du full gass skal det stige til ca 3bar. Siter -07 Volvo S60 2.0lt -90 Sierra DOHC(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Jeg fant feilen, bensintrykket var 8 bar :eek: Ikke rart den brukte mye bensin og sotet pluggene. Så nå gjennstår bare eu godkjenning og registrering. :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 skal si deg hva feilen er du finner feilen i grillen grinchy :chevy: Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg