Gå til innhold

Trenger tips til "baksett"

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg mer lyd i bilen min, en Volvo 940 sedan.

Anlegget skal helst være usynelig, dvs gjemt bak orginale griller og i bagasjerom.

Pr i dag har en en Alpine cd spiller ( husker ikke type, en noe eldre sak )og et focal polyglass v2 6,5" frontsett som er drevet av en dynabel 4 kanals forsterker i brokoblet modus. ( bf8040?)

Jeg ønsker meg som sagt mer lyd i bilen, og vurderer da sterkt å montere ett komponentsett til i baksetet. Jeg tror valget faller på focal access 6,5" sett, siden jeg er meget fornøyd med frontsettet - men lyden i baksetet ikke er så "viktig".

Det jeg lurer på er hvor jeg skal montere komp.settet - vil det være mest gunstig å montere det i bakdørene ( er plass til 5,25", men skal nok få modifisert dem på plass) eller i hattehylla?

Vil forsterkeren min dra begge disse settene uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier at lyden ikke er så viktig bake. Dette er hvis du ikke har så god råd, da prioriterer du heller fremme. Men man får en mer fyldigere lyd hvis man har et orntlig baksett også..

Kjøp noen 5,25" Coax og ha bake.. Så trenger du ikke styre med å lage plass til diskanter. =)

<o>1996 Audi A4 1,8TQ

<x>1994 Audi 80 2,0

<x>1986 Volvo 240 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha sub i bagasjen og insisterer på å ha andre høytalere bak, vel da vil jeg anbefale deg og sette de høytalerene i dørene bak.

Grunner

1. du slipper at trykket fra sub/subene bruker bakhøytalerene som "slaver"

2. du kan bruke eventuelle høytaler hull i hattehylla som puste høl for subbassen slik at basslyden kommer bedre frem i coupe`en

Lenke til kommentar
Del på andre sider