Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

Originally posted by G60Turbo

Hør med TCR her på forumet, han porter.

Eller gjør det selv..... skal øve meg på en vanlig 1.8 topp når jeg får meg dremel, se hvor tykt godset er... får man opp ett par mm så hjelper det nok, samt å få glatta ut/polert litt.

 

Hele jobben tar deg ikke mer enn ett par timer om du er stødig på hånda og ting går smooth.... men vær forsiktig så du ikke runder umbrakoene, da kommer du til å slite..... :(

 

Arti å skru der det er trangt da, utfordring vettu! ;)

 

Jeg ville ikke gjort det selv med dremel da........ Du får deg en solid overraskelse når du flowtester etterpå.... Ene sylinderen flower flere liter over andre osv........ NO GOOD.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, mange som har gjort det selv da.... med gode resultat.

Er jo selvfølgelig viktig å få det likt for optimalt resultat, men da skal man ha en motor som er 100% optimal ellers, og en G60 motor er ikke det.....

Men litt nøye må man være, man må ha ett godt øyemål..

 

 

Hjelper gjør det uansett

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm... Uansett hvordan en vrir og vender på det så er det jo greit å oa en mest mulig symmetrisk topp.... Jeg får iaffall en god deal med porting av topp og innsug, så om motoren ellers har en del "ikke optimale" felter, så er i hvert fall toppen optimal...! Så kan man ta resten som det kommer.....

Har forresten en turbo liggende... Alt jeg vet er at det er en Garret, kanskje du hjeper meg med å finne ut resten vha dataplata på den, det står noe tall og bokstaver..........

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få portet topp og innsug for 3k.... Da blir det flow testa etterpå, og han fyren virker som han har jævlig peiling.... Så skal han skaffe en god pris på kan etterpå...... Kan informere litt når det nærmer seg, og når jeg ser resultatet, da.... Men det virker lovende.... Kan sikkert formidle for flere ja....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Haha!! Kom til å tenke litt for en gangs skyld... HVIS det noen gang blir vurdert å turbokonvertere Sync'en min, så blir det i tilfelle 16V, 2,0.... How about: Golf GTI G60 2,0 Turbo 16V......

 

Tror jeg ringer Gjensidige.........!!!!!:D

 

G60 flytter ikke nok luft til 2,0L 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

3k???? det er jo gitt vekk.......

kan du fixe det til den prisen, jo fortere jo bedre, vanker det presang i posten!

 

da blir vel rognebæret mitt: VW Golf 1.8 GTI Rallye60 16v Turbo

jeg ringer IKKE Gjensidige!

 

Haha!! Ikke jeg heller.... Joa, jeg kan sikkert høre litt ang den prisen for andre.... Tror det er litt kompis pris, men... Dette er jo KUN porting av topp og innsug, ikke noe mer... Gir han en rensket topp (u ten ventiler++), og får en rensket topp tilbake... Evt kam kommer i tillegg selvsagt! 16V du har eller?

Ang posten: Det blir jo litt billigere porto tilbake pga vekt.......:D

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår