G60Turbo Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Njet... Det står .48 der og......:rolleyes: Spesielt.... aldri hørt om, men det er jo bare fett det! større kompressor flytter mer luft :) skaff noen bilder etterhvert da, så skal jeg prøve å identifisere den. du har ikke peil på hva den kommer fra? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Njet igjen... Vet den har stått på en 2'er..... P/N: 465181-1....... Ser ganske fin ut, tenkte å plukke litt på den for å få oversikt.... Lagre osv....... Tar no bilder en dag...... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by EspenB Som takk for lånet fikk jeg lov til å bytte bremer og hjullager på gnolfen hans:) Er den snille, greie broren jeg da vettu:) Har en 8v topp liggende.....org da.... hvis du trenger en ekstra Selv må jeg hente 16v toppen og begynne å kikke litt på den. Nå er G60 bremse systemet snart komplett og ok til racerbilen min:D:D:D Det er jo en god deal! Hva golf han har da? Hva slags 8v topp er det da....? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Njet igjen... Vet den har stått på en 2'er..... P/N: 465181-1....... Ser ganske fin ut, tenkte å plukke litt på den for å få oversikt.... Lagre osv....... Tar no bilder en dag...... Det er en turbo som sitter på saab 9000 90-97 2.0 TB 2529 heter den, vet ikke så mye om de dessverre. men om man har eksostempmåler er det jo bare å prøve seg frem.... men ut fra AR forholdet høres den stor nok ut, men den er jo bygget på T2 senterdelen så er vel litt spinklere der. Finnes TD manifolder som den bolter rett på, 19td har noen tror jeg... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Det er jo en god deal! Hva golf han har da? Hva slags 8v topp er det da....? Han har en kjip 2èr sport med 1.6:D:D Men er i makedet for en G60, gjerne med syncro.... Han lærer.... Det er toppen fra 1H motoren min Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by G60Turbo Det er en turbo som sitter på saab 9000 90-97 2.0 TB 2529 heter den, vet ikke så mye om de dessverre. men om man har eksostempmåler er det jo bare å prøve seg frem.... men ut fra AR forholdet høres den stor nok ut, men den er jo bygget på T2 senterdelen så er vel litt spinklere der. Finnes TD manifolder som den bolter rett på, 19td har noen tror jeg... Ja prøve seg frem og prøve seg frem fru blom..... Hvis jeg kan selge den og kjøpe noe jeg slipper å prøve, så er jo det og et alternativ.....! Takker for hjelpen, jeg kan kanskje se om det er en mulighet med GTD manifolden jeg har i garasjen da.........?? Eller snakker du om nyere TD'er....? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by EspenB Han har en kjip 2èr sport med 1.6:D:D Men er i makedet for en G60, gjerne med syncro.... Han lærer.... Det er toppen fra 1H motoren min Aaaight..... Så en sync tilsalgs nå nylig, sikkert 5d da.... Dessuten er det jo en felles bekjent en i Bergen som går med planer om å selge syncro'n sin.... Men den går vel for over 90laken tenker jeg...... Er 1H toppen lik den jeg har, pris..? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Når jeg kjøpte slipe sett til motoren min fikk jeg med 2sett innsug og eksospakninger, det "ukjent" settet går jeg ut fra var til 1H, og innsugspakninga var litt større faktisk.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by G60Turbo Når jeg kjøpte slipe sett til motoren min fikk jeg med 2sett innsug og eksospakninger, det "ukjent" settet går jeg ut fra var til 1H, og innsugspakninga var litt større faktisk.... Hmmmm...... Mystifistisk..... Men nå må jeg hjem! Dette blir dyrt for min kjære arbeidsgiver..... 376kr timen........ Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Er ikke sikker på hvilke forskjeller det er på PG og 1H. Men strekkboltene er en dim større tror jeg. Så han planlegger å selge syncroen? kanskje det hadde vært noe for meg........... Har mest lyst på en urquattro, men....... Bruttern er mest lysten på en helt org. G60. Han ble litt skremt av mitt forige prosjekt*ler* Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Haha! Jaja..... Større bolter ja.... Hva betyr større...? Lenger eller tykkere? Er litt keen på crossflow topp og da...... Snakker med Øystein daglig nesten, han ville selge den i vår iaffall... Men den er jo ikke ferdig enda, eller motorhavariet..... *ler litt her også ja* 2ea herlige stempelhull........ Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Originally posted by EspenB Er ikke sikker på hvilke forskjeller det er på PG og 1H. Men strekkboltene er en dim større tror jeg. Så han planlegger å selge syncroen? kanskje det hadde vært noe for meg........... Har mest lyst på en urquattro, men....... Bruttern er mest lysten på en helt org. G60. Han ble litt skremt av mitt forige prosjekt*ler* Dessuten er det vel dårlig med originale G60'er..... Og hvis han kjøper en: Hvor lenger er den original....? Kjøper en liten ting, og litt til, og litt til, og et jæævlig prosjekt, og enda litt til, og et suuperprosjekt...... Du vet jo hvordan det er ........! Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 *ler* ja jeg vet veldig godt hvordan det er..... gikk nok over 100k på den forige jeg hadde før jeg var fornøyd.... eller rettere sagt drit lei:D Men bruttern er ikke som meg... han klarer nok å holde den org. Han er på jakt etter en bil som går godt, men som en kan stole på.... Men han vet nok ikke at jeg har nok litt stæsj liggende så han får litt mer ut av den hvis han går for G60....:):) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Det sklei en smule off topic i går, ja....:) For å gjøre en liten update på bilen, så kan jeg jo liste opp det som har skjedd etter at jeg kjøpte den i sommer: Har fått på plass G-Lader, denne lader rett i overkant av 1 bar. Har byttet front noen ganger, kjører nå med Rallye front, denne med emblem, har en emblemfri liggende på lur.... Har vasket, polert, pusset og gnikket, kommet fram til at bilen må lakkeres...... Har kjørt med hvite baklykter, funnet ut at de originale skal tilbake, men enda ikke fått dem på plass.... Har kommet i kontakt med en som skal porte topp og innsug, dette skal bli moro...! Har hatt overhaling på dynamo, glassblåst og lakkert denne, lader nå 14,4V...... Har montert diverse stereo, det måtte MYE tilpassing til for å få en 12' inn i mitt 30cm(!!) høye bagasjerom..... Har ellers hatt av endel deler for glassblåsing og lakkering, mer som venter.... Stab stag og diverse..... Når toppen skal portes blir det en gjennomgang på eksosen, hele veien...... Er enda på leting etter et senkesett og noen felger som faller i smak....... Ellers så ligger det jo endel bilder på http://www.vwaudi-pro.net Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 niiice! bare lakk grillen og merket i samme farge som bilen så er det jo knall!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg