Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by G60Turbo

Da må du jo ha nye stempler igjen da når du skal ha 16v....

 

org G60 tåler nok de så lenge man gjør ting riktig

 

;)

 

Tenker jeg kommer til å bygge helt ny motor når jeg begynner å tenke på 16v.

De orginale stemplene og stakene er allerede fjernet og gitt vekk:)

Har funnet en sjappe i statene som leverer stampler og det jeg trenger til veldig bra pris, men finner selvfølgelig ikke igjen linken blandt 100 vis av linker som en "bare må ta vare på" :rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Tenker jeg kommer til å bygge helt ny motor når jeg begynner å tenke på 16v.

De orginale stemplene og stakene er allerede fjernet og gitt vekk:)

Har funnet en sjappe i statene som leverer stampler og det jeg trenger til veldig bra pris, men finner selvfølgelig ikke igjen linken blandt 100 vis av linker som en "bare må ta vare på" :rolleyes:

 

Det er jo greit når neste motor er planlagt før nåværende er påbegynt..... Da vet man liksom at man er blakk i noen år framover, så slipper man å tenke på det.......;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Hva tenker du på da...?

 

Da tenker jeg på at de tåler 300hk med mindre man bommer litt på tennings og bensin kurvene.....

 

Er tenningsbank som dreper stempler og råder, ikke nødvendigvis effekten.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Det er jo greit når neste motor er planlagt før nåværende er påbegynt..... Da vet man liksom at man er blakk i noen år framover, så slipper man å tenke på det.......;)

 

Det viktigste er jo å ha en god plan vettu :D:D:D

Men det det er lysten til å kjøre rognebæret som er rett og slett for stor til at jeg vil ha den stående i garagen i mange å fremover, så derfor tar vi det i flere step...

Det viktigste er å få den opp å gå med en grei motor, og ferdig karoseri. Det er jo ikke rent lite ting en skal bruke penger på i denne fasen:

Skal jo ha 4wd og med tid og stunder....:D:D:D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen Espen..... Hahahaha!! Jaja.... Det blir rått å se når det funker!

Her er nå planen å få ting til å funke i løpet av et par uker nå.... Driver og vasker, glassblåser, lakker, smører, dreier, borer, gjenger, freser, polerer og drikker..... Snart er ALT klart for montering, fikk kadmiert svinghjulet og noe greier i dag.... Og glasset IC'n og begandlet den med noe godt stoff.... Trenger en radiator, da den gamle har tatt kvelden i matrisa.... Anyone?

Forresten, noen som har erfaringer med å dreie av svinghulet noen tonn....? Lurte på å eksperimentere litt...... :rolleyes:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sånn inngående kjennskap til den bilen, så jeg er på litt tynn is nå.... Vet den gikk med rs85 lader og 58hjul. Videre så var vel det meste jobbet mye med, men dysene klarte ikke å henge med forstod jeg.... Vanlige Bosch dyser, men 2 av dem flowet for dårlig så 1 og 3 smeltet hull i stemplene....

Var det bare dreiing på svinghjulet ditt, har du noe bilder eller en god forklaring....? Er ingen mester i dreiebenken, 5kg er jo myyyye! Hvor er disse tatt fra....?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker det også såklart, men skal du ha det 100% optimalt må det ta's alt sammens.

 

Sendte avgårde veiv, svinghjul, svinghjulsbolt og trykkplate til Drammen for å få det balansert hos Drammen Rotorkontroll engang, de skulle ta først veiv, så svinghjul og trykkplate og tilslutt alt sammenskrudd. (Boblemotor). Men kom aldri så langt, ble solgt før de forlot en kompis i Drammen. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår