Gå til innhold

Golfen fusker og stopper. Jeg frykter for lite bensin...

Ranger emnet


Joachim

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i en liten periode nå hatt noen problemer med golfen.

Alt startet med at jeg fikk en major eksoslekk. Denne ble fikset, men når jeg var ferdig med dette begynte bilen smått å fuske. Dette kan være tilfeldig!

 

Holder jeg halv gass høres potta ut som ett maskin gevær, absolutt ikke bra. Skal den gå bra(greit) må jeg holde flatt jern. Da lugger den seg fremover. Pumper jeg litt på gassen når den er i bånn drar den mye fortere.

 

Jeg har hatt flere til å se på det, og her er noen teorier:

 

Mellomflens sprekt. Dette er ett vanlig problem på Golf 2, så denne ble byttet. resultat; Nada!

 

Tennings system (Plugger, ledninger etc.)

Har byttet plugger og fordelerlokk; Nada!

 

Elektronikken i "innspruten"

Dete er ikke noe jeg har fått sjekket, men har en ny innsprut på sånden som jeg kan få. Er bare treg han jeg evt, kan få den av.

 

Feiljustert registerreim

Dette var det min onkel som påpekte. Han sa at hvis jeg hadde grisekjørt eller dratt den langt på gira, så kunne reima hoppe over ett hakk. Da kunne den gå litt trått. Dette ble forklart over telefon, så mulig jeg hadde fått ett annet svar om han hadde sett/hørt/prød bilen. Grisekjørt og dratt den langt på gira.. Har hatt lappen i 2mnd, så kan du gjette svaret selv!

 

For lite bensin, evt. for mye. (Rusk i bensinen)

Dette er enn mulighet jeg har tenk litt på i det siste. Når jeg ruser den, momentant flatt jern, så båååper den veldig, akkuratt som den drukner, men når jeg slepper gassen, så turtallet synker fort, så stopper den. Dette gjør den omtrent i alle lyskryss etc. også. (Irriterende? Neida, er så morsomt atte!)

 

Situasjon:

Starter på 3000 o/min ved kaldstart. Vekker hele nabolaget! Synker saaakte ned til normal (900), hvor den hopper litt opp og ned. Plutselig kan den stoppe også.

 

 

 

 

En annen småfeil. Det første girskiftet fra 1 til 2 når den er kald skraper alltid. Kommer sånn lyd som når man bomgirer. Skjønner ikke det heller..

 

 

Noen som har noen tips til de ovenstående punkter. Jeg tørr påstå at beskrivelsen er helt ok!

 

På forhånd takk!

 

Mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen småfeil. Det første girskiftet fra 1 til 2 når den er kald skraper alltid. Kommer sånn lyd som når man bomgirer. Skjønner ikke det helt heller.

 

Samme til meg.. Noen som vet hva dette skyldes?

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen småfeil. Det første girskiftet fra 1 til 2 når den er kald skraper alltid. Kommer sånn lyd som når man bomgirer. Skjønner ikke det heller..

Det skyldes dårlig/slitt synkronisering. Vanlig feil på Golf 2 og 3. For å fikse det må du opp med girkassa, så det er lettere å bytte hele kassa med andre ord. For å unngå dette mest mulig kan du bare lirke den veldig pent i gir frem til olja i girkassa blir varm nok.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med fuskinga er løst!

 

Sto å prata med en av de karene som har sett på den før. Han har bygget utallige 2'er golfer, har 5 stk selv, og kan så og si hele bilen ut og inn. Han tipset meg om vakuumslangen fra bremsekraftforsterkeren til innsuget. Denne sjekka jeg ved å pumpe fort på bremsen. Da begynte den å fuske ennå mer. Sjekka under huven. Den var ikke festa på innsuget omtrent. Bilen gikk fortsatt ikke reint, men dette var en delvis løsning. Så dro vi ut tilkoblinga til styreenheten. Da setter elektronikken seg i nødmodus. Da gikk den knirkefritt. Nesten! Ga jeg flatt jern, så båååååp'a den. Men siden den gikk i nødmodus fungerer ikke alle luftmålere etc optimalt, så derfor var dette grunnen.

 

Tenke jaja, var nesten så det funka hvertfall, men så. Skulle sette kontakta tilbake for å kjøre hjem uten "nødmodus". Slo av bilen, kobla inn, Pling!

 

Trur du faen ikke kjerra gikk strøøøkent? Åjoda!

 

Så nå er den helt tilbake i vanlig stand! Går så ei kula! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår