Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet

djman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er den heldige eier av en Golf 2 1,3 liter. Årgang 1987, forgasser.

I det siste har jeg opplevd startproblemer. Bilen oppfører seg helt normalt og går like bra/dårlig som vanlig når jeg kjører med den, men å starte den når den har stått for eksempel et døgn er vanskelig. Jeg må holde starteren inne lenge, og det virker nesten som om den bare tenner på en sylinder, for den harker veldig før den dør ut igjen. Dette skjer flere ganger før jeg endelig får liv i den. Med en gang den starter ordentlig er den helt fin.

Det som er byttet ut i det siste på bilen er:

Fordeler (den gamle tok kvelden, den "nye" er plukket fra en bil på skroten, kan denne være dårlig? dette er ca 3 mnd siden. har fungert bra siden jeg fikk den)

Drivaksel (denne er vel helt uaktuell)

Jeg har heller ikke hatt full tank på bilen på 1,5 år sikkert (overslag) og disse problemene startet etter at jeg fyllte full tank og bilen ble parkert og ble kald. Her er det kanskje jeg tror problemet ligger. MEN jeg vet selvsagt ikke dette. Kan det ha ligget noe på toppen av tanken som sperrer bensintilførselen(at bensinen har gjort så det nå ligger i veien)? Eller kan det være masse kondens som gjør det? Jeg har hellt på masse kondensfjerner forresten.

Kan det være noe av dette, eller er det noen som har noen andre forslag som jeg ikke har ført opp.

Tusen takk for all hjelp.

djman

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
ok, takker! Jeg har kjørt 25000 med mine nå, så da får jeg prøve dette! :D

Fått byttet tennplugger? Har samme problem på min, skal prøve å bytte dem jeg også:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...