Gå til innhold

Pærer til dashbord

Ranger emnet

pajero

Anbefalte innlegg

hvilke pærer eksakt er det snakk om? er ganske mange forskjellige typer på forskjellige steder. bak vribryterene skal du ha en 1.2w pære finnes bare en type så vidt jeg vet. hvis du spesifiserer akkurat hva det gjelder, gjerne bilder så kan jeg fortelle deg akkurat hva som sitter inni der eller hva du trenger for å erstatte det! har akkurat bygd om alle bryterene mine med blått lys i stedet for grønt

her er noen smaksprøver:

normal_bryter6.jpg

normal_bryter4.jpg

normal_bryter5.jpg

Hvordan kommer man til slik at man får skiftet lyspærene ved varmeapparatet?

Hvilket typer pærer sitter der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipp av det dekselet som sitter rundt de 3 vrihjula med ett flatt skrujern, så kommer det noen skruer til syne, mener jeg å huske. Så er det bare å løfte ut og koble fra det som måtte henge igjen, er fort gjort hele greia. :)

Sitter kun ei pære inni der, husker ikke helt åssen pære det var. For å få blått må det vel fjernes noe folie eller plastikkgreier som sprer det grønne lyset (og i tillegg ha blå pære), selve pæra lyser vel hvitt/gult.

Det mest anbefalte er vel å montere flere pærer inni der, for å bedre og mer jevnt lys.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipp av det dekselet som sitter rundt de 3 vrihjula med ett flatt skrujern, så kommer det noen skruer til syne, mener jeg å huske. Så er det bare å løfte ut og koble fra det som måtte henge igjen, er fort gjort hele greia. :)

Sitter kun ei pære inni der, husker ikke helt åssen pære det var. For å få blått må det vel fjernes noe folie eller plastikkgreier som sprer det grønne lyset (og i tillegg ha blå pære), selve pæra lyser vel hvitt/gult.

Det mest anbefalte er vel å montere flere pærer inni der, for å bedre og mer jevnt lys.. :)

Det er som marvil sier her men du må også ha ut askebegeret der er det 2 skruer til i bunnen, det skal ut 6 skruer totalt. Dra ut pluggene til bryterene disse passer bare på en måte et sted så ingenting å bekjymre seg over. dytt så inn bryterstyringspanelet og vri det skrått nedover til du kommer til på baksiden av dette. Der er det en stor hvit hette du drar av og midt i denne sitter pæra. Dra den rett ut, sett i ny pære og monter i motsatt rekkefølge. et tips er å ha på lysa mens du monterer så du kan se det med en gang om noe skulle være galt.

husk!!!!! at du må ha grønn pære eller en gummi overtrekkshette i grønt til pæra ellers vil du få gul-hvitt lys.

her er et bilde av sånne pærer! du trenger bare 1....

normal_p%E6rer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk!!!!! at du må ha grønn pære eller en gummi overtrekkshette i grønt til pæra ellers vil du få gul-hvitt lys.

Pleier vell å være et grønt filter der inne, har hvertfall aldri måtte sette på noe hette eller grønne pærer..

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et grønt filter inni der ja, jeg tok det ut når jeg monterte ny pære der på min, men satte det på igjen, så like bra ut med grønt enn gult..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider