Gå til innhold

Riper i klarlakken - forsøkt fjernet med polering/rubbing

Ranger emnet

laaserud

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg ny sort Passat for et par måneder tilbake. Da jeg møtte opp hos forhandler for å hente bilen oppdaget jeg noen riper på bakskjermen som jeg kommenterte. De tok en runde med bilen, og ripene ble fjernet (polert/rubbet bort?). Det jeg ser nå er at området har blitt noe mattere etter denne behandlingen. Dette er min første nye bil, og jeg må si at det er litt nedtur å skulle starte med ting som dette. Jeg hadde lurt på å ta en tur til et bilpleiefirma for en "second opinion" på dette. Er det noen som tror dette lar seg rette opp? Eventuelt, hvilke bilpleiefirma anbefales?

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle fint la seg rette opp ved bruk av de rette midlene/maskinene/folkene, vil jeg tro. Det meste går om man vet litt om hva man driver med. Ser på div. andre forum at bl.a. Lie's Supershine i Oslo anbefales.. men kjør gjerne innom flere for å få flere meninger.

Når det gjelder skaden som er oppstått, så ville jeg reklamert på den hos forhandler. Var det forhandler som rettet opp i skaden, eller ble den sendt vekk til noen andre?

Fint om du kan poste et bilde eller 2 som viser skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene så langt. Tanken er at jeg får noen uavhengige til å se på dette først (f eks Lie's Supershine som anbefales her), så har jeg litt mere substans når jeg tar en prat med forhandler.

Det er forhandler som har gjort jobben så langt.

Det var faktisk noen ørsmå riper 2-3 steder da jeg skulle hente bilen første gang. Jeg vet jeg er pirkete, men det skulle vel være unødvendig å måtte påpeke slike ting? Hva mener andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider