Gå til innhold

Hvordan koble min Sub når den skal spille "inn" mot kassen!?

Ranger emnet


Brækkdans

Anbefalte innlegg

hvis jeg har forstått riktig så skal den slå inn i kassa... den må jo slå samme veien fortsatt, hvis den slår "bakover" blir jo dette det samme som innover til vanlig?? eller er jeg helt på klatretur nå?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg har forstått riktig så skal den slå inn i kassa... den må jo slå samme veien fortsatt, hvis den slår "bakover" blir jo dette det samme som innover til vanlig?? eller er jeg helt på klatretur nå?

 

Den slår faktisk begge veier...

 

Anyway... når den er montert er det igrunn bare å lytte seg frem til hva som låter best, enkelt og greit!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig mest med tanke på 2 subber i samme kasse det med å "snu fasen" er det ikke ? At de skal jobbe sammen, og ikke slå samtidig og hindre den andre.

Hvertfall sånn jeg har forstått det

 

Hva mener du med "slå"? For det andre skal de spille helt likt med mindre de er koblet i stereo, da KAN de slå forskjellig men bør da stå i hvert sitt kammer.

 

Om de beveger seg hver sin vei vil de utligne hverandre og ergo ikke få noen hensikt, eller liten i såfall.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye difuse svar. Til trådstarter, du bør bytte om på pluss og minus slik at minus kabelen går til pluss og pluss til minus inn på elementet vel å merke, med mindre du reverserer signalet fra spilleren (innstilling på spilleren) dette er for å ikke få en 180 graders faseforsyvning mellom lyden fra basselementet og de øvrige høytalerene i bilen noe om kan gi en underlig trykt lydfølse, varierer fra annlegg til annlegg.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "slå"? For det andre skal de spille helt likt med mindre de er koblet i stereo, da KAN de slå forskjellig men bør da stå i hvert sitt kammer.

 

Om de beveger seg hver sin vei vil de utligne hverandre og ergo ikke få noen hensikt, eller liten i såfall.

 

Slå/dunke/bevege seg.. Tenkte mer som stempler i en motor, at ikke begge presser luft samtidig. Men mulig jeg har lært feil :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye difuse svar. Til trådstarter, du bør bytte om på pluss og minus slik at minus kabelen går til pluss og pluss til minus inn på elementet vel å merke, med mindre du reverserer signalet fra spilleren (innstilling på spilleren) dette er for å ikke få en 180 graders faseforsyvning mellom lyden fra basselementet og de øvrige høytalerene i bilen noe om kan gi en underlig trykt lydfølse, varierer fra annlegg til annlegg.

 

Finnes ikke noe fasitsvar på dette. Du kan gjerne bytte om pluss og minus ved vanlig montering også og det kan låte bedre. Man må som mange har sagt prøve seg frem og høre hva som integrerer subben best med frontsettet.

 

Og mange her tror tydeligvis at et elemtent bare slår en vei. Men det slår som Typhon sa, begge veier. Lydbølger er sinusbølger og dermed slår elementet like mye begge veier.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår