Gå til innhold

StreetMeet 21. April `07 (Rett etter motorfestivalen)

Ranger emnet

AnDtHo

Anbefalte innlegg

Jeg tok til høyre og rota no jøvlig rundt på no småveier jeg, så heldigvis ikke noe til bt *phu*

Du roter jo deg bort bare du drar utenfor aurskog da fres:P

lite trøkk på jobb i dag,merker at det var mange ute i går:P

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til dere som syns det var dumt og unødvendig at TSW kontakte politiet før dette treffet, er dere av samme oppfattelse når Gatebil gjør det samme?

De kontakter jo politiet for å få lov, og da er også alltid kontroller av flere typer! Vil dere si at det er dumt og unødvendig av Gatebil?

Å jo, det går faktisk på det samme...

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste med treffet: BRA oppmøte!!!

Mye fete biler.

Ellers ble vel treffet "så bra som det kunne bli"....

Liten og trang herjeplass som ikke var spesiellt morsomt å herje på egentlig..

Lag den GJERNE dobbelt så lang neste gang, da går det i det minste an å ta 8 tall der, for dem som greier det.

Alltid et problem på "lovlige" streemeets at herjeplassene er trange som faen.

Sikkerhets-sonen kunne ha vært enda større også den, skjønner at pruken ville ha den såpass stor.

Ellers enig med de som kommer med innspill her:

Treffet var BRA, MEN, samtidig et godt bevis på at "ikke-lovlige" streetmeets er aller morsomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andho: IKKE hør på dissse besserwisserne, dere gjorde alt riktig, ingen tvil om den saken, kjempebra utført treff. Æ vart imponert.

Hvis grombilen ikke tåler å bli stoppa, er det like greit å la den stå i garasje, der den hører hjemme.

Dessuten burde man fått med seg på forhånd at det kom til å bli politi der, sto jo i trådene overalt.

Det skal ikke stå på innsatsviljen til enkelte "driftere", jeg holdt på å le meg ijhel. Var nok endel differ som fikk kjørt seg denne kvelden, hehe. En annen ting som var kult, var at selv en vanlig 2 liter Sierra eller 240 fikk rødglødende eksosrør etter et par runder utpå der, noe som vistes veldig bra etter mørket kom fram.

Skylinen, Dodge Ram'en, den lørjete gamle: var det en Dodge eller Plymouth, grønn sak, å den Evoen var ting som skillte seg ut.

Kom meg desverre ikke utpå, klarte ikke presset, da jeg så reaksjonen på de som ikke hadde diffbrems: enhjulere fremkaller av en eller annen grunn litt latter. Men bare vent til Quaifen kommer, hehe.

Var vel egenltig bare 2 ting å stte fingeren på: Kaldt, å at det ble mørkt. Å når det ble mørkt var det ikke mye å se av bilene på parkeringa.

Men disse tingene hadde jo seff dere ingen skyld i.

Så konklusjonen er : Kjempetreff, håper det kommer flere.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet uannset hadde nokk funnet ut at det var leven der uannset om vi ikke hadde ringt.

men det er jo bedre at vi har en god dialog med politiet enn at det skal være krangel hele tia ;)

Helt enig med det der;-)

-1994 Volvo 850 T5 290 hk

-1993 Mitsubishi Galant 1.8 16v

-1988 Honda Crx

-Volvo 440 1.7

-Audi S4 4.2 Quattro (Broder`n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt...hvor lenge blir du uten?

vet ikke.. jeg spant litt på vei ut fra esson og spant på 1 hjul en halv runde i rundkjøringa.. syns egentlig at det hadde holdt med 3 eller 6 lapper i bot.. skulle ikke ha samtykka på førerkort beslag.. mister vel lappen i 3 mnd.. blir det 6 så nekter jeg..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andho: IKKE hør på dissse besserwisserne, dere gjorde alt riktig, ingen tvil om den saken, kjempebra utført treff. Æ vart imponert.

Hvis grombilen ikke tåler å bli stoppa, er det like greit å la den stå i garasje, der den hører hjemme.

Dessuten burde man fått med seg på forhånd at det kom til å bli politi der, sto jo i trådene overalt.

Det skal ikke stå på innsatsviljen til enkelte "driftere", jeg holdt på å le meg ijhel. Var nok endel differ som fikk kjørt seg denne kvelden, hehe. En annen ting som var kult, var at selv en vanlig 2 liter Sierra eller 240 fikk rødglødende eksosrør etter et par runder utpå der, noe som vistes veldig bra etter mørket kom fram.

Skylinen, Dodge Ram'en, den lørjete gamle: var det en Dodge eller Plymouth, grønn sak, å den Evoen var ting som skillte seg ut.

Kom meg desverre ikke utpå, klarte ikke presset, da jeg så reaksjonen på de som ikke hadde diffbrems: enhjulere fremkaller av en eller annen grunn litt latter. Men bare vent til Quaifen kommer, hehe.

Var vel egenltig bare 2 ting å stte fingeren på: Kaldt, å at det ble mørkt. Å når det ble mørkt var det ikke mye å se av bilene på parkeringa.

Men disse tingene hadde jo seff dere ingen skyld i.

Så konklusjonen er : Kjempetreff, håper det kommer flere.

Bra det er noen som setter pris på treffet. Må si at de som arangerte gjorde alt riktig.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv treffet var veldig bra.. All creds til Team Sideways.

Det var litt kjedelig å se på de uten diff.brems spinne rundt på 1 hjul, for det var mange andre biler som sto rundt som hadde plenty nok med hester og diff brems som kunne ha showa litt, som hvertfall ikke jeg så ute på banen.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jaggu mange hjerneskada fitter. SPESIELT audifanatic, som ikke skjønner at man faktisk skal ha en GODKJENT bil for å kjøre på NORSK VEI. Hvis du har så jævla store problemer med det kan du jo liksågreit holde deg hjemme og ta bussen, FORDI DET ER IKKE AV SLIKE GRUNNER SOM AT DE VIL HA PENGER I STATSKASSA AT DE HAR KONTROLL. De ønsker derimot at BILISTEN SOM MØTER DEG PÅ VEIEN skal være trygg på at ene hjulet ditt ikke ramler av og du skeiner rett i trynet på motgående bilist! Like lotto som å kjøre i en tunell med andre ord!

Jeg bare oppfordrer deg til å holde kjeft og kjøre disse VAG skrothaugene dine på jordet hjemme!!!!!!!

seriøst. hvor gammal er du a? voksent as

har du overhodet noen kjennskap til biltilsynet og hvor vanskelige de er eller?. det er tydelig du har lite erfaringer og info om hvor sære og vanskelige de er.

de kicker på den minste lille ting. kan komme med haugevis av eksempler. Bilen kan være mere enn god nok for å bli godkjent, men det liker tydeligvis å jævles med de som utbedrer bilen sin.

sånn som nei vi kan ikke godkjenne stabstaget ditt fordi du må ha papirer. eller nei selv om de er E merket så kan vi ikke godkjenne de.

Få deg noen erfaringer før du tar helt av og kommer med piss som ikke hører hjemmet på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Må bare komme med noen innspill...

- Det er jeg som er utleier fra Gardermoen Raceway og også representant fra NDRG.

Jeg behøver egentlig ikke bry meg i det hele tatt, men siden jeg har vært i bilmiljøet i over 20 år, og samtidig kunne vært pappaen til flere av dere, så ønsker jeg å sette ting på plass!

For det første så er det neppe dialogen med politi fra TSW som var avgjørende for at politiet og BT var i området. TSW har hatt kontakt med Ullensaker Lensmannskontor, som igjen er underlagt Romerike Politikammer på Lillestrøm. Lillestrøm har ansvar for oppsetting av helge-patruljer, som kommer fra forskjellige politikammer etter turnusordning. Dvs at patruljene har sine innstrukser fra Lillestrøm og ikke fra Ullensaker.

Om Ullensaker har vært "ærlig" positive, så har de måttet rapportert til Lillestrøm, som igjen har noen få "fordommer" angående tidligere "streetmeets".

Hva slags linker det er mellom BT og politiet veit ikke jeg, men det er da vel ikke merkelig om det er noen??

Lillestrøm har videre vært fast gjest på de fleste bilrelaterte forumer etter b.la. diskusjoner rundt kappkjøring i Rælingstunellen for endel år siden.

Dersom 2 + 2 fortsatt er 4 så kan vi konkludere med at politiet hadde kommet uansett om det hadde vært tidligere dialog eller ikke... (Lovlig treff eller ikke...)

Forskjellen er at dersom det ikke hadde vært noen dialog på forhånd så hadde ihverfall "herjeplassen" blitt stengt uten spørsmål.

Det hadde ikke hjulpet om området er privat, leid og avstengt på alle mulige måter, vegtrafikkloven gjelder uansett.

Uansett hva "forståsegpåere" måtte mene, så forteller loven at det kun er NBF og NMF velsignet motorsport som kan gi slik dispensasjon fra vegtrafikkloven, uansett sted og opplegg.

Dette er selfølgelig også en av grunnene til at Gardermoen Raceway IKKE leies ut til hvem som helst uten mål og mening.

Det finnes vel en liten klubb?? "Lovlig bredt" som har et opplegg med NMK Gardermoen hvor det legges opp til litt "herjing"

Eneste måte dette er mulig på lovlig vis er at NMKG kaller det for "ungdomsrettet arbeid", med utnevnt "aktivitetsleder", med sikkert masse tunge restriksjoner og andre ting som ikke gjør allt like "gøy"?

Det var en liten forklaring...

Dersom mange av dere fortsatt ønsker "illegale" treff, så fortsett gjerne med det, men forstå da at dere samtidig legger opp til enda mere katt&mus lek med politiet.

Og ikke glem en ting...

Samtidig ødelegger dere for TSW og andre som ønsker å få til ting på ordentlig måte.

Jeg var selv tilstede og må skryte av TSW og opplegget deres. Bra gjennomført... Jeg oppfattet at eneste beskjed fra politiet var flytting av et sperrebånd, og det er da ikke ille!

At noen her på forumet mener politiet sendte vakter hit og dit?? - så var vel det meg? Dette hadde igjen med at for oss er asfalten "hellig" og vi mente det måtte være vakter på den åpne plassen mot dragstripa, slik at ingen gjorde noe stunts der!

Som mangeårig dragrace-arrangør på stedet får jeg litt "ubehag" av at sperrebåndet i første omgang ble flyttet for nære "herjeplassen" etter ønske fra salg-stand ved siden av... Men jeg regner med at dere neste gang har vokst med oppgaven og kan fortelle andre hvor "Tinga" skal stå!

Noen små ting måtte vi påpeke når vi var der, og det var at noen hadde igjen noe pigger i dekka og andre smurte inn dekk med litt olje.

Noen få pigger igjen er helt sikkert ingen krise, men regla må være lik for alle!

Olje på dekka er sansynligvis heller ingen krise, det vil mest sansynlig fordampe på et vis, men hvem garanterer det? "Herjeplassen" lå midt i traseen der supermotard kommer fra grus og inn på asfalt så det bør nok ikke være glatt der.

Hørte dessuten flere kommentarer fra folk som ikke skjønte hvorfor det ikke var lovlig å stå rolig å burne.

Da synes jeg dere skal kjøre bilen opp i innkjørselen til mamma og pappa, tråkke full pedal og se hvor lang tid det tar før hjula pisker opp grusen fra undersiden!

:hellothere:

Jeg håper dessuten at vi kan se igjen mye av det gromme på Right On Spring Nats 12 og 13 mai. Dette stevnet har både gammeldags dragrace og legalracing. Innenfor legalracing kan dere ta engangslisens og kjøre så mye dere orker!

Det er vel snart på tide dere japs og euro folka oppdager at man ikke MÅ ha yankee for å kjøre stripa?????

Sjekk ndrg.no

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, får vel komme medt et lite inspill her jeg å da..!

Først å fremst! Genialt bra arrangert og at det var såpass mange som klarte å møte opp! Betydelig begrenset når det gjelder fyll og faenskap. det er et S T O R Y pluss, spess for oss bil eierne..

Så til neste..

Må bare si til dere ufyselige små drittkjerringer som syter å klager på asbolutt alt! Jeg syns det var JÆVLI bra snuten dukket opp jeg! Minner meg om den gangen jeg ringte snuten under streetmeet på strømmen for mange MANGE år tilbake pga idioter som absolutt på liv å død skulle foreta piruetter i lyskryss, det var hakke før det smalt med min egen bil.

Det var helt riktig av dem å ringe dem, ha et samarbeid med snuten og la DEM ta styringa og situasjoen .... samma faen hvor mye jeg selv hater dem!

en annen ting!

DU har fått lappen har du ikke? DU har fått et ansvar du selv ikke kan hådntere..! Det er DITT ansvar å ha en forsvarlig bil, og det er faenta meg DIN EGEN FEIL at du ikke kan begrense gasspedalen din på vei hjem eller til treffet!

At du mista lappen har du bare godt av! ingen tvang deg.. SKYLD DEG SELV!

Syns i grunn det er kjempe fint jeg med slike kontroller, for å luke ut de stygge vrakene som er på veien! kjempeflott! THUMBS UP BT!!

Jeg lurer så på om noen her mellom all denne sytinga og whininga har noen bilder av den superkule nye scanian min som ble brukt som tribune:)!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider