Gå til innhold

Baklykter med hvite blink, lekker som F!

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

De som har kjøpt baklykter med hvite blink fra Pedersen's, BCB osv, har dere problemer med at lekker vann inn i lyktene? Mine er så og si ødelagte nå! Har dere pillet av ett og ett glass, og så limt de på igjen?

Jeg syns kvaliteten på de baklyktene er Nille, Fretex, Jalla!!

Takker for alle svar! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte mine fra bcb for 2 år sia og de sa at jeg gjerne kunne få et nytt sett, men de ville være helt like.. så gikk det en stund og glasset hoppa ut, men da hadde det gått litt for lang tid, men de kunne tilby meg et nytt sett med 25% rabatt.. da anbafalte meg faktisk å borre et lite hull i bånn for å få ut vannet.. :knock:

splitter nye lykter skal jo ikke være sånn når de koster 2 lapper..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at alle erfarer det samme. Nei, jeg syns kvaliteten er helt elendig. Kan jo lage drenering ja, men blir det ikke likevel dugg/kondens i lykten?

Kan ta bilde av hvordan mine ser ut per dags dato. Tror nesten jeg får demontere de glassene som lekker mest og prøve å tette det en dag. Pæreholderne mine er rustet godt, og vet ikke om kretsplaten er inntakt.

Kjipt med vanndam i lyktene bak i hvert fall.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at alle erfarer det samme. Nei, jeg syns kvaliteten er helt elendig. Kan jo lage drenering ja, men blir det ikke likevel dugg/kondens i lykten?

Kan ta bilde av hvordan mine ser ut per dags dato. Tror nesten jeg får demontere de glassene som lekker mest og prøve å tette det en dag. Pæreholderne mine er rustet godt, og vet ikke om kretsplaten er inntakt.

Kjipt med vanndam i lyktene bak i hvert fall.

Sant, sant.. Rart at det ikke skal holde tett når det koster såpass med kroner. Mine er heldigvis ikke så ille, er litt fuktig etter en tur med høytrykkspylern bare. Men funker greit..

Fram med silikon om det blir rust =)

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent problem detta.

Skal også sies at de originale lekker etter en tid også. Byttet nettopp begge baklyktene på min 1993 mod. til nye original. De gamle lakk som faen, ble vått og fælt i bagasjerommet. Den ene baklykta ble byttet for 3-4 år siden, lite imponert over levetida...

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider