Gå til innhold

GOLF 16v turbo prosjekt! plug & play

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

Da endte det opp med å gå en årgang tilbake igjen.

sitter å venter på at en golf2 med minimalt av rust skal dukke opp til salgs og helst rundt 5000lappen. så hvis noen har en brukbar å selge er det bare å si ifra. bilen jeg skulle ha ble desverre solgt dagen før jeg hadde pengene på hånd:fuckme2:

 

har allerede en 2l 16v motor som er turbokonvertert. motoren har blitt kjørt nesten hele forrige sommer med små problemer, men funker nå utmerket. bilen den satt i var en vw vento som i år skal bøte med livet. fant noe stygg rust ved opphenget til bakstillingen da jeg kikket litt under tektylbehandlingen. bilen trengte også lakk på fronten og en godkjenning med motor. så siden jeg sitter på disse godkjenningspapirene på golf2 for ombygging ble valget rimelig rett. selger nå bilen i deler unntatt understell og motor!

 

planene for golfen:

-vr6 understell og bremser over på 2'ern (gule koni bak med h&r fjører og interalloy justerbart foran)

-motor over i golfen, mulig bygge om til abf kasse med wireoverføring

 

regner med 1uke etter kjøp at golfen er på veien, så lenge tiden strekker til.

utseende messig har jeg tenkt på tyskerstil med 9x16 felger, eller g60 breddere og skjørt med 17" felger.

 

kan rimelig mye om disse motorene nå, men lurer på hvordan det er med kjørekomputeren i golf 2. hvordan leser måleren for bensinforbruk av på motor? kjører digifant fra g60. hvordan er det å koble til? holder det med å koble til digifanten rett i sikirngsboks med g60/16v speedometer og nye hendler for vindusviskere osv? hva må til for at dette skal fungere? trengte ikke å bytte sikringsboks i golf 3 gjelder dette også golf 2?

 

bilder kommer dagen golfen står på gårdsplassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er bil handlet inn. kjøpte av en på forumet her. ble en 88mod golf med så å si null rust. litt nede ved passasjer dør. slenger inn et gammelt bilde av den, vanskelig å ta bilde i mørket. kommer oppdateringer neste uke når jeg skrur fra hverandre ventoen. kommer litt bilder da også. sleng inn kommentarer over hvordan stil jeg skal ta. oldschool eller plain 90 fanger. en ting er sikkert. jetta fronten skal av. selges billig. rimelig strøken

usagolf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker de fronten veldig bra, men synes den passer bedre på jetta. fangeren derimot likte jeg veldig godt, men må jeg skaffe meg en fra usa, eller passer europeiske over? begynner forresten ombyggingen i morgen så da hiver ejg ut bilder over morgendagens økt deretter. har tro på at dette kommer til å gå skamj....elig da det flyttet seg rimelig godt i ventoen på nesten 400kg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk gjort litt i går for å si det sånn, men dårlig med innspill fra dere folkens må jeg si.

fikk hvertfall revet ut pedalsettet, bygd om til manuell gir, motoren er i. understell bak er på. skal bare hive i ledningsnett og få på pedalsett, og ordne meg en større radiator så begynner ting kanskje og starte. legger ut bilder fra gårdsdagen, fikk gjort nada i dag. men men

 

DSC00021.jpg

DSC00022-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at du har gått over til riktig bil endelig ;) en slik motor i en vento blir helt feil vettu ;)

 

he he.... var ikke helt feil, mange som lurte på hva fean det var:) men men... tror det kommer til å bli helt sinnsykt med tanke på vekt vs hk- er jo nesten 400kg eller noe mindre vekt. bør skyte fart dette, håper jeg bare slipper så mye hjulspinn med denne. blir nok til innkjøp av diff senere når lommeboken er stor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dette går fort fremover, og sånt liker man jo.

 

Fine felger også faktisk. Skulle fått helpolert de og litt annet småtteri med bilen, så hadde det fort blitt helmaks.

 

Stå på:thumb

 

polering av de felgene orker jeg ikke:) men tenkte på å lakke de svarte, hvite, eller bronse/gull eller beholde de slik. men er egentlig mest ute etter 9x16 felger som jeg tror vil fungere bedre. planen er å unngå subbing på bane noe jeg er rimelig lei av på ventoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår