Gå til innhold

Sitter som quattro - reklame

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så en A4 ikkequattro klarer ikke like mange sideveis G som en A4 quattro?

 

Det er jo i bunn og grunn dekkenes kontaktflate med bakken og friksjonen som avgjør når hjulene begynner å skli..

 

selvsakt kommer det helt ann på føre, på tørr asfalt en varm sommerdag så tror jeg det ikke er så stor forskjell, men på snø i en sving ved pådrag så er det nok stor forskjell.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en A4 ikkequattro klarer ikke like mange sideveis G som en A4 quattro?

 

Det er jo i bunn og grunn dekkenes kontaktflate med bakken og friksjonen som avgjør når hjulene begynner å skli..

 

Quattro er ikke bedre enn FWD eller RWD hvis man skyver en bil sideveis, men poenget er at drift på alle 4 hjul gir mulighet til ta svingen mer aktivt enn kun å la bilen svinge rundt svingen, f.eks ved å sette opp bilen mildt og gi gass så bakhjula skyver bilen rundt svingen. Er ingen ekspert på dette jeg, men skulle tro det er en liten grunn til at alle biler i største klasse i VM-rally har firehjulstekk eller..?:bump

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke råner.

 

Reklamen husker jeg og den er morsom den.

 

Hvis jeg skulle kjøpt ny Audi hadde ikke jeg valgt quattro. Jeg hadde valgt denne A6 fordi den sitter som quattro. Er dere med eller blir det for dypt for Audi-eiere?

 

Jepp den blei for dyp:D:camper:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på dette jeg, men skulle tro det er en liten grunn til at alle biler i største klasse i VM-rally har firehjulstekk eller..?:bump

 

Det er en grunn til det ja. Aktiv kjøring med fullt oppstell før sving og mulighet til å akselerere fortere ut av svinger med lite feste.

 

Men for den vanlige husmor så kan den quattroreklamen være litt villedende ;) Kjører man slik man lærer på kjøreskolen (brems før svingen, rolig og ikke noe gasspådrag i svingen og rolig gasspådrag etter svingen) så sitter ikke quattro noe spesielt bedre enn hvilken som helst annen bil med like dekk (forutsatt at understellet ikke kommer fra steinalderen såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å for ikke å glemme så kjører ikke qattro seg så j.... mye fast, hehe.

Vist man cluther igjennom svingen med quattro, så ligger den lke dårlig som alle andre. Men vil tro at grunnen til at 4WD er at ved gasspådrag i sving så trekker bilen seg rundt svingen, istede for at den bare svinger seg rundt han.

Blei litt vanskelig å forklare. Men vist man først begynner å sjonglere på veien med quattro, så er det bare å gasse på mere, på den måten retter den seg opp

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har et mye bedre grep med firhulstrekk på våt og glatt føre...dette testet Top Gear engang.

De tok rundetidene og "drag" på den davarende nye S4 (4,2 V8) og daværende M3, Bmwen hadde mer hester og var raskest på strekka....alikevell, da de sammenlignet rundtidene var Audien en god del foran, pga quattroen.

Testen blei gjort på lett våt asfalt;)

 

Desutten, jeg anbefaler dere som ikke har prøvd quattro, om å prøve det, Det er utrolig morro å stoppe midt i en bakke, når det er snø, og bare starte igjen, uten noen som helst problemer.

Hvis man hadde hatt en 2hjulstrekker hadde det spinnet og slengt heftig før bilen eventuelt klarte bakken;)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å for ikke å glemme så kjører ikke qattro seg så j.... mye fast, hehe.

Vist man cluther igjennom svingen med quattro, så ligger den lke dårlig som alle andre. Men vil tro at grunnen til at 4WD er at ved gasspådrag i sving så trekker bilen seg rundt svingen, istede for at den bare svinger seg rundt han.

Blei litt vanskelig å forklare. Men vist man først begynner å sjonglere på veien med quattro, så er det bare å gasse på mere, på den måten retter den seg opp

 

ehm,, når jeg clutcher i en sving med bilen min legger den seg pent ut, ræva kommer først på min bil.

 

Har forresten gjort en del så bilen blir mer overstyrt, blandt annet stivere dempere bak, mer luft i dekka osv. kan bevise det!;)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår