Solberg- Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Så man får altså bedre sideveis grep med quattro? Korrekt! Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Så en A4 ikkequattro klarer ikke like mange sideveis G som en A4 quattro? Det er jo i bunn og grunn dekkenes kontaktflate med bakken og friksjonen som avgjør når hjulene begynner å skli.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Så en A4 ikkequattro klarer ikke like mange sideveis G som en A4 quattro? Det er jo i bunn og grunn dekkenes kontaktflate med bakken og friksjonen som avgjør når hjulene begynner å skli.. selvsakt kommer det helt ann på føre, på tørr asfalt en varm sommerdag så tror jeg det ikke er så stor forskjell, men på snø i en sving ved pådrag så er det nok stor forskjell. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Så en A4 ikkequattro klarer ikke like mange sideveis G som en A4 quattro? Det er jo i bunn og grunn dekkenes kontaktflate med bakken og friksjonen som avgjør når hjulene begynner å skli.. Quattro er ikke bedre enn FWD eller RWD hvis man skyver en bil sideveis, men poenget er at drift på alle 4 hjul gir mulighet til ta svingen mer aktivt enn kun å la bilen svinge rundt svingen, f.eks ved å sette opp bilen mildt og gi gass så bakhjula skyver bilen rundt svingen. Er ingen ekspert på dette jeg, men skulle tro det er en liten grunn til at alle biler i største klasse i VM-rally har firehjulstekk eller..?:bump Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Sideveis har det ikke noe å si, men for å gjenta, er når man holder eller gir gass i svingen det gjør nytta si... Fordi man som sagt over kan "sette" opp bilen i svingen.. Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Jeg er ikke råner. Reklamen husker jeg og den er morsom den. Hvis jeg skulle kjøpt ny Audi hadde ikke jeg valgt quattro. Jeg hadde valgt denne A6 fordi den sitter som quattro. Er dere med eller blir det for dypt for Audi-eiere? Jepp den blei for dyp:D:camper: Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Er ingen ekspert på dette jeg, men skulle tro det er en liten grunn til at alle biler i største klasse i VM-rally har firehjulstekk eller..?:bump Det er en grunn til det ja. Aktiv kjøring med fullt oppstell før sving og mulighet til å akselerere fortere ut av svinger med lite feste. Men for den vanlige husmor så kan den quattroreklamen være litt villedende ;) Kjører man slik man lærer på kjøreskolen (brems før svingen, rolig og ikke noe gasspådrag i svingen og rolig gasspådrag etter svingen) så sitter ikke quattro noe spesielt bedre enn hvilken som helst annen bil med like dekk (forutsatt at understellet ikke kommer fra steinalderen såklart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Tusen takk Srt :) Enig i at Audi ødelegger sitt eget salg av quattro litt, men reklamen er jo kanonmorro. Edit: Det var jo feil Srt! Tenkte på den med hunden. :) Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Den reklame er spilt inn like ved mitt hjem :) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 å for ikke å glemme så kjører ikke qattro seg så j.... mye fast, hehe. Vist man cluther igjennom svingen med quattro, så ligger den lke dårlig som alle andre. Men vil tro at grunnen til at 4WD er at ved gasspådrag i sving så trekker bilen seg rundt svingen, istede for at den bare svinger seg rundt han. Blei litt vanskelig å forklare. Men vist man først begynner å sjonglere på veien med quattro, så er det bare å gasse på mere, på den måten retter den seg opp Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 man har et mye bedre grep med firhulstrekk på våt og glatt føre...dette testet Top Gear engang. De tok rundetidene og "drag" på den davarende nye S4 (4,2 V8) og daværende M3, Bmwen hadde mer hester og var raskest på strekka....alikevell, da de sammenlignet rundtidene var Audien en god del foran, pga quattroen. Testen blei gjort på lett våt asfalt;) Desutten, jeg anbefaler dere som ikke har prøvd quattro, om å prøve det, Det er utrolig morro å stoppe midt i en bakke, når det er snø, og bare starte igjen, uten noen som helst problemer. Hvis man hadde hatt en 2hjulstrekker hadde det spinnet og slengt heftig før bilen eventuelt klarte bakken;) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 å for ikke å glemme så kjører ikke qattro seg så j.... mye fast, hehe.Vist man cluther igjennom svingen med quattro, så ligger den lke dårlig som alle andre. Men vil tro at grunnen til at 4WD er at ved gasspådrag i sving så trekker bilen seg rundt svingen, istede for at den bare svinger seg rundt han. Blei litt vanskelig å forklare. Men vist man først begynner å sjonglere på veien med quattro, så er det bare å gasse på mere, på den måten retter den seg opp ehm,, når jeg clutcher i en sving med bilen min legger den seg pent ut, ræva kommer først på min bil. Har forresten gjort en del så bilen blir mer overstyrt, blandt annet stivere dempere bak, mer luft i dekka osv. kan bevise det!;) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Når skal du redigere filmen fra i fjor haavard?????? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Når skal du redigere filmen fra i fjor haavard?????? never ;) :P lage ny! jatakk. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Kom opp til kvarkstedet etterpå så mekker vi sammen noe ;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.