Audi RS80 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 ehm,, når jeg clutcher i en sving med bilen min legger den seg pent ut, ræva kommer først på min bil. Har forresten gjort en del så bilen blir mer overstyrt, blandt annet stivere dempere bak, mer luft i dekka osv. kan bevise det!;) Bilen min understyrer elegant i svingene :) snuten rett fram. en og annan gang kommer jeg med ræve ut også :D Men er lei av å bli stående fast og plages når jeg ikke kommer meg en liten bakke engang, så er nå på jakt etter audi competition eller annan morro quattro :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=9171485126892796503&q=audi+allroad her er et lite bevis på hvor bra quattro er:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=9171485126892796503&q=audi+allroadher er et lite bevis på hvor bra quattro er:) Den filmen er repost og laget ett rabalder sist den var oppe så hele tråden ble slettet. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde. Jeg har selv audi 90 2,3 20v quattro som jeg kjøpte for å leke meg med i vinter, men er ikke helt fornøyd med den. Det er ikke noe bil som er laget for å leke seg med pga alt for mye trekk på forhjulene. 60% foran og 40%bak. Og da oppfører den seg veldig mye som en forhjuls trekker. (Dette gjelder ikke de nye audiene for dem har 50%foran og 50%bak) Jeg har prøvd ford sierra cosworth 4X4 og en lancia delta integrale dem var mye morsomere å leke seg med. Men audien tar seg like bra frem. Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 kjenner naboen til de som eier hunden og hu sa at den derre hunden er fulstendig rabiat til å jage biler. ikke bare på reklamen, men også til vanlig.. hehe... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde. Jeg har selv audi 90 2,3 20v quattro som jeg kjøpte for å leke meg med i vinter, men er ikke helt fornøyd med den. Det er ikke noe bil som er laget for å leke seg med pga alt for mye trekk på forhjulene. 60% foran og 40%bak. Og da oppfører den seg veldig mye som en forhjuls trekker. (Dette gjelder ikke de nye audiene for dem har 50%foran og 50%bak) Jeg har prøvd ford sierra cosworth 4X4 og en lancia delta integrale dem var mye morsomere å leke seg med. Men audien tar seg like bra frem. det der er det dummeste jeg har hørt, Din bil trekker opptil 75% ettersom hvor mye grep det er, er det mest grep på bakhjula vil kraften overføres til dem. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Om det var at jeg ga ut feil link kunne du jo bare sagt det isteden for å være så vanskelig julius... Min feil alle sammen, riktig link: http://www.autoblog.com/2006/12/01/video-audi-a4-quattro-vs-the-dog/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde. Om føreren ikke kan bruke bilen men kjører den som en forhjulsdrevet bil så har du rett, men om vedkommende kan sette opp bilen før svingen og bruke quattrosystemet skikkelig så kan han kjøre fortere gjennom svingen enn de aller fleste ;) Husk at jeg sa fortere enn de fleste, ikke fortest av alle. Således kan det sies at reklamen ikke er reell siden bilen kjøres "normalt" gjennom svingen, Audi er da ikke bedre enn andre bilmerker. Om man snakker om fremkommelighet er det ingen over quattro og torsendiff. Joda, selvsagt kommer f.eks. snøscooter bedre frem, men snakker nå om biler men hjul, ikke belter. det der er det dummeste jeg har hørt, Din bil trekker opptil 75% ettersom hvor mye grep det er, er det mest grep på bakhjula vil kraften overføres til dem. Helt riktig, diff'ene flytter det meste av drivkraften til det/de hjulet/hjulene som har best grep Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Nå er dere på tynn is. Jeg jobber på møller og det har jeg aldri hørt om at audi kan overføre kraft mellom foraksel og bakaksel uten en senterdiff brems? Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 porsce power: en bil med firehjulstrekk har da tre diff'er. En foran, en i midten og en bak. Dette gjelder også quattro, som i stedet for åpne senterdiffer bruker låsbare differ eller torsen differ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg mente selvfølgelig uten senterdiff brems Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg mente selvfølgelig uten senterdiff brems akkurat dette har Audi med Torsen girkasse, overfører krafta til akselen med best grep. enten forover eller bakover eller begge.. Men du må ha friksjon for att det skal dra der. men fremdiffen og bakdiffen er helt løse, eneste som er morro er bakdiffen som har diffsperre manuelt;) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hva i all verden er forskjellen på Quattro, og "vanlig" 4hjulstrekk? Er Quattro bare oppspinn, og noe Audi har "kommet frem med", men så er det egentlig ett helt vanlig 4hjulstrekkersystem? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 torsendiffen er vel forskjellen fra andre systemer. Men fords gamle 36/64 system med viskosebrems bak og i midt høres jo mer morsomt ut da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Er det ikke haltex som det blir skrytt så mye av? som er på audi sine biler og noen andre, bla. v70r osv? Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.