Gå til innhold

940 Turbo som "kutter"??

Ranger emnet

COSNORGE

Anbefalte innlegg

Har skrudd litt i kveld å finni ut hvis jeg stiller ned ladetrykket med 0.1 kg så forsvinner kuttinga.

Men da tåler jo ikke bilen mere enn 0.9kg trykk før den begynner å kutte, hva faan er det for noe tull:) er det noen som veit åssen det går ann å få fixa problemet??

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har skrudd litt i kveld å finni ut hvis jeg stiller ned ladetrykket med 0.1 kg så forsvinner kuttinga.

Men da tåler jo ikke bilen mere enn 0.9kg trykk før den begynner å kutte, hva faan er det for noe tull:) er det noen som veit åssen det går ann å få fixa problemet??

Hei. Var noen andre innpå her som hadde samme problemet.

Husker ikke helt hva de gjorde, men husker det var noe med Chippen.

Mulig jeg har lagret det hjemme, så kan skjekke opp i det.

Digg bil du har forresten... ser den ligger til salgs:P..

Lykke til;)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var noen andre innpå her som hadde samme problemet.

Husker ikke helt hva de gjorde, men husker det var noe med Chippen.

Mulig jeg har lagret det hjemme, så kan skjekke opp i det.

Digg bil du har forresten... ser den ligger til salgs:P..

Lykke til;)

Ja prøver å selge, men ikke noe stress, men kommer en med nok penger selger jeg, har andre planer :)

Fint hvis du kan sjekke litt, men etter det jeg kan finne ut så er det chippen som styrer dette "kuttproblemet" jeg har så mulig jeg må bytte til en annen type chip som ikke har denne funksjonen i seg??

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøver å selge, men ikke noe stress, men kommer en med nok penger selger jeg, har andre planer :)

Fint hvis du kan sjekke litt, men etter det jeg kan finne ut så er det chippen som styrer dette "kuttproblemet" jeg har så mulig jeg må bytte til en annen type chip som ikke har denne funksjonen i seg??

"Ladetrykks-sperra" sitter i chipen, så ville ha satset på å prøvd en annen chip... Er jo det letteste å bytte for å feilsøke på dette problemet...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ladetrykks-sperra" sitter i chipen, så ville ha satset på å prøvd en annen chip... Er jo det letteste å bytte for å feilsøke på dette problemet...

Ok, men hvem selger da de beste og billigste chippa som gir mest effekt??

Kan man bytte chip selv på disse bilene eller må de loddes av en som har peil?

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvem selger da de beste og billigste chippa som gir mest effekt??

Kan man bytte chip selv på disse bilene eller må de loddes av en som har peil?

Vikingchip selger chipper for en meget kurrant pris, å de fungerer bra! (Turboperformance her på BF)

Ecomax Chip`n må vel være den likeste for deg, 1500,-

Chip`n sitter i sokkel som bare kan nappes inn/ut, ikke noe lodding etc...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her er roten til alt vondt :)

Gammelchip940Turbonett.jpg

KCRacing i Sverige har sikker bra chipper, men er vel også veldig opptatt av motorens holdbarhet så de har satt en turbotrykksperre i chippet på 1Kg.

Løsning: bestilt nytt chip type Viking Ecomax.

Kommert tilbake med oppdatering når nytt chip er utprøvet:)

NB!! Hvis noen er interessert i det gamle chippet er det bare å si i fra:volvsmile

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med min 93 ft..etter mye om og men fant jeg ut at det var et bittelite hull i membranet i den org. avl.ventilen på turboen. På volvo sa dæm at æ måtte kjøpe ny turbo vest æ skulle ha nytt membran.....monterte dumpventil og så va alt i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider