Gå til innhold

Diverse problemer med Passat 96

Ranger emnet

Audi-S3

Anbefalte innlegg

Heisann, har hatt Passat nå i et halvt år og er meget fornøyd sålangt. Men har noen spørsmål, har vært litt plaget med at håndbrekket henger seg opp når det er kaldt / væromslag. Det er bare på høyre side den henger seg opp. Det er godt mulig at det har trengt seg vann i vaieren, hvordan er det best å få bukt med det problemet?

En annen ting er dørhåndtakene, som visstnok er en gjenganger på de modellene. Er det mulig og justere de uten og bytte de, eller?

Kjørte på en rev i sommer i en 90 sone, og etter det har ikke air-condion fungert. Lurer på om kompressoren har fått seg en trykk? Den står vel rett bak fangeren, ganske langt ned?!

Håper dere har noen tips til meg :)

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Wire har ikke vondt av å bli byttet. Dersom det er tromler ville jeg åpnet dem og brukt bremserens spray på alt som var der inne.

2. Handtakene er forbruksvarer og ryker enda lettere dersom man ikke bruker dem riktig. Slet med dette selv. Byttet og det fungerte greit et halvt år så var problemet tilbake, Tok av låskassa og dynket den med låsolje og siden har handtakene vært lette og fungert som en drøm!

3. Reven har nok tettet ventilasjonen, dra den ut ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Wire har ikke vondt av å bli byttet. Dersom det er tromler ville jeg åpnet dem og brukt bremserens spray på alt som var der inne.

2. Handtakene er forbruksvarer og ryker enda lettere dersom man ikke bruker dem riktig. Slet med dette selv. Byttet og det fungerte greit et halvt år så var problemet tilbake, Tok av låskassa og dynket den med låsolje og siden har handtakene vært lette og fungert som en drøm!

3. Reven har nok tettet ventilasjonen, dra den ut ;)

1. Det er skiver bak på min ja. La også merke til at en gummihette i enden på strømpen ikke satt som den skulle. Det kan være at vannet har trengt seg inn der. Ellers så wiren ny ut. Funker det og tørke opp evt. fukt, og dynke med god og mye olje og tette igjen?

2. Ok, har sjelden selv problemer med å få opp de dørene, har lagt meg til en egen "teknikk" ...

3. Når det gjelder air-condition er jeg mer usikker. Etter og fjernet all pelsen i fronten (det var faktisk en del), så jeg også at en plugg ikke var koblet i sammen (like ved kompressoren). Plugget den i og kjørte med det slikt en stund, men så hørte jeg den stå og gå (laget en voldsom rumling) etter tenninga var av. Røsket ut pluggen og siden har jeg latt det være slikt. Men skulle gjerne ha aircondition til sommern da.

4. Når jeg starter bilen og det er kaldt nuller triptelleren seg ut på speedometeret, får samme resultat som når jeg fjerner sikringen. Kan det være et rele som ikke slår inn?

5. Ingen bremselys fungerer på bilen, pærene virker i høytsittende bremselys og de andre bremselysene. Prøvde og måle på sikringen om jeg fikk strøm dit med bremsen aktivert, men det gjorde jeg heller ikke. Noen erfaringer på det området?

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider