Gå til innhold

Har kjøpt meg Scorpio..., har noen spørsmål :-)

Sceolan

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte oss en 95" Scorpio Stasjonsvogn automat, og har i den forbindelse noen spørsmål :-).

- Når jeg setter bilen i D, så går den noen sekunder før den kobler inn giret. Er ingen problem med R, og den girer fint. Fikk høre at selger at de hadde overhalt girboksen for ca 6k i fjor eller noe, og han sa at den alltid hadde vært så treig til å legge inn giret så lenge han har hatt den, og at han hadde prøvd lignende biler som hadde vært slik. Så, er det "vanlig" at den er litt treig til å koble inn, eller tyder dette på slitasje?

- Sport funksjonen på girboksen vil ikke aktivere seg. Hva er det som sannsynligvis er galt da? :-). Kan det være noe så enkelt som et "rele" eller lignende, eller er det sannsynligvis noe dyre greier? (ikke at jeg har så stort behov for denne "sport" funksjonen men...)

- Vinduspusseren bak vil ikke gå. Har ikke fått sjekket opp denne noe spesiellt enda, men lurer bare på om noen her vet hva feilen sannsynligvis kan være.. Om det er mest trolig en sikring / rele, eller om det er selve pussermotoren?

- Får ikke opp bakluka... :-( Når vi så på bilen før vi kjøpte den, så åpnet den forrige eiern bakluka, men etter at den har stått nå i noen uker før vi tok den i bruk, så får vi den ikke opp... Skal ringe den forrige eiern om dette, om det er noe spesiellt "trix" han må bruke, men er det noen her som har forslag? Kan vel være selve låsen som er gåen? I så fall, er det komplisert å fikse noe slikt?

- Varmeapparatet / kupevifta virker kun på max hastighet. Her er det vel en slags regulator vil jeg tro..., men kan noen fortelle meg hvor denne ligger?

Det var det jeg kom på i farten... :-).

01 530iAT

89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!)

82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing)

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastford.no

Har tenkt på å registrere meg der, men de vil tydeligvis ikke akseptere noen av mine mailadresser av en eller annen grunn. Ikke gmail, ikke hotmail, osv.

01 530iAT

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Sjekk sikrikngene, der står det.. Vindusvisker motor kan du jo måle om får strøm, gjør den ikke det må du se etter i sikrikng eller bryter.. Dette kan ikke være så vansklig.. Låsen derimot det vet jeg ikke...

Er ikke sikker på kassa de, men kanskje tett filter i den.. Fikk du med en kvitering av overhaling .. enten fra et verksted eller hva som var byttet til nye deler hvis han gjorde det selv? Hvis du ikke har fått det så kna han snakke seg over skyene over hva som er gjort eller ikke.. Hvis du ikke har fått kvittering ville jeg skiftet oljen på den å sjekket filteret..

Vanlig utveksling til automat pleier å være 3,45

Kan jeg spørre hva du ga for denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må få sjekket opp sikringer osv.

Fikk høre av den forrige eieren at de hadde hatt problemer med bakluka selv, men at det hadde gått bra når de hele tiden har smurt låsen jevnlig. Nå derimot hadde jo bilen stått en stund uten å ha blitt smurt..., men han fikk den nå opp når vi var der å så på den. Har prøvd å smurt godt nå, men det spørs om ikke en ny lås er en ide...

Ga 20000,- for kjerra. Bortsett fra det jeg nevnte, så virker bilen veldig "tight" å fin. Noen små steinsprutskader kan jeg se, og litt rust i hjulbuer bak som bør behandles før det blir for ille... Gått 205k km. Var det dyrt kanskje, eller en grei pris?

01 530iAT

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,0 16v. Er vel ikke akkurat sprek, men grei nok :-).

Og joda, bilen ser da ikke så værst ut ellers den. Håper den holder litt bedre enn den forbaska peugeoten vi nå skal skrote :-).

01 530iAT

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider