Gå til innhold

Sugekopp's: THREAD OF BULLSHIT og RDL FAN CLUB

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg sveisa fast siste staget. et tverrgående i govedbøyla for å spre B stolpene fra hverandre samt å kunne feste selene mine i!

det passa nesten for godt!

 

Hpim2058.jpg?t=1171317988

Og da tenker jeg ikke på den bagatellmessige stavefeilen din (govedbøyla;-) :drive2

 

Tror ikke du får lov å kjøre en meter på bana før du leser grønnboka om montering av sikkerhetsseler. :nono: Du har jo vært så flink å sjekke opp det med fuelcell og regler, så jeg ble litt :confused: over at du har oversett en så elementær, men viktig sikkerhetsdetalj! :wonder:

 

PS! Ja, jeg har nettopp lest :rules:boka så jeg slipper å :biker i takrenna! Obey the book! :magic:

 

 

mvh :assman

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brå vinkel!?

siden når?! Er da masse biler som kjøre med selene festa bak i de originale baksele festene. så da kanke jeg overhodet skjønne hvorfor dette skulle bli for brått.

 

Personlig vil jeg helst ha selene NEDOVER for å presse sete mot gulvet enn å ha dem strakt bakover

 

 

Hva står det i boka skody?!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg jo. men det er ikke snakk om at den får strukket seg mye i grunn. sete vil ligge jævli lavt i bilen, det er derfoir dørkryssa er så lave.

 

men hva sier forskriften?=?

 

den dagen setet mitt knekker i festene og jeg fløtter meg frem 50cm under en smell har jeg andre ting å bekymre meg for:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg jo. men det er ikke snakk om at den får strukket seg mye i grunn. sete vil ligge jævli lavt i bilen, det er derfoir dørkryssa er så lave.

 

men hva sier forskriften?=?

 

den dagen setet mitt knekker i festene og jeg fløtter meg frem 50cm under en smell har jeg andre ting å bekymre meg for:)

 

Sikkerhetsbestemmelser §304 sier noe sånt som at:

 

"Skulderstroppene skal føres bakover og skal monteres på en slik måte av vinkelen på skulderstroppene ikke overstiger 45 grader i forhold til horisontalplanet målt fra ryggstøttens øverste kant (hull i setet for sele) og nedover. Det anbefales dog at vinkelen ikke overstiger 10 grader."

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte ikke over det for å være helt ærlig. greit man tenker jo logisk på HVA som kan skje. men i mitt tilfelle blir jo selene korte med denne vinkelen. kan ikke si at man vil flytte seg så MYE fremover ved kræsj, men man vil jo sitte strammere nedover ved velt!

 

Lange stropper bak hjelper godt ved smell fremover. men du vil jo få mere slark ved velt. og hva er nettop vitsen med et veltebur?.... det er jo i grunn velting og sideimpact.

 

Kræsj fremover har man jo motoren og det lange panseret til :)! haha

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår