Bamsemoms Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Blir bra dette. Hvorfor tok du ikke å dytta den 240 ut av veien med luxen? [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 fordi 240n var fashen sin. hehe. og vi var på 2 hjul når vi kræsjet. hehe. blir bra detta RDL [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 I dag har jeg sveisa fast siste staget. et tverrgående i govedbøyla for å spre B stolpene fra hverandre samt å kunne feste selene mine i!det passa nesten for godt! Og da tenker jeg ikke på den bagatellmessige stavefeilen din (govedbøyla;-) :drive2 Tror ikke du får lov å kjøre en meter på bana før du leser grønnboka om montering av sikkerhetsseler. :nono: Du har jo vært så flink å sjekke opp det med fuelcell og regler, så jeg ble litt :confused: over at du har oversett en så elementær, men viktig sikkerhetsdetalj! :wonder: PS! Ja, jeg har nettopp lest :rules:boka så jeg slipper å :biker i takrenna! Obey the book! :magic: mvh :assman Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Blir vel litt brå vinkel på de selene der ja... '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Brå vinkel!? siden når?! Er da masse biler som kjøre med selene festa bak i de originale baksele festene. så da kanke jeg overhodet skjønne hvorfor dette skulle bli for brått. Personlig vil jeg helst ha selene NEDOVER for å presse sete mot gulvet enn å ha dem strakt bakover Hva står det i boka skody?! Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du har kanskje ikke lært om strekkrefter, men det var nok med tanke på det at han sa det ble for brått. Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 ja det vet jeg jo. men det er ikke snakk om at den får strukket seg mye i grunn. sete vil ligge jævli lavt i bilen, det er derfoir dørkryssa er så lave. men hva sier forskriften?=? den dagen setet mitt knekker i festene og jeg fløtter meg frem 50cm under en smell har jeg andre ting å bekymre meg for:) Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du har kanskje ikke lært om strekkrefter, men det var nok med tanke på det at han sa det ble for brått. Please explain. Flere som lurer tror jeg :) Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 ja det vet jeg jo. men det er ikke snakk om at den får strukket seg mye i grunn. sete vil ligge jævli lavt i bilen, det er derfoir dørkryssa er så lave. men hva sier forskriften?=? den dagen setet mitt knekker i festene og jeg fløtter meg frem 50cm under en smell har jeg andre ting å bekymre meg for:) Sikkerhetsbestemmelser §304 sier noe sånt som at: "Skulderstroppene skal føres bakover og skal monteres på en slik måte av vinkelen på skulderstroppene ikke overstiger 45 grader i forhold til horisontalplanet målt fra ryggstøttens øverste kant (hull i setet for sele) og nedover. Det anbefales dog at vinkelen ikke overstiger 10 grader." Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 45 grader ja.... hm.. Da må jeg få målt det når jeg får på plass setet. er ikkeno verre enn at jeg bare sveiser enda en tverrgående bak mellom bakstiverne:)da får du dine søte 10grader:)! Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 da har jeg offisielt et 10punkts veltebur:) Har nettop konekta A og B stolpa til buret, samt hivi opp en forsterkning i hovedbøyla/kryss Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Sveis på et rør til rett under krysset, da får du et fint rør å henge selene i! Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Ved å ha selene pekende såpass nedover, så vil du knuse ryggen ved et evt kræsj. Derfor er det ikke noe særlig hensiktsmessig å ha de slik. (Dette er problemet når man bruker orginale beltefestene.) x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Faen.. Mye man ikke tenker over når det hjelder såpass store bygg:) Lærer mye av sånne tråder som dette ja... 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 jeg tenkte ikke over det for å være helt ærlig. greit man tenker jo logisk på HVA som kan skje. men i mitt tilfelle blir jo selene korte med denne vinkelen. kan ikke si at man vil flytte seg så MYE fremover ved kræsj, men man vil jo sitte strammere nedover ved velt! Lange stropper bak hjelper godt ved smell fremover. men du vil jo få mere slark ved velt. og hva er nettop vitsen med et veltebur?.... det er jo i grunn velting og sideimpact. Kræsj fremover har man jo motoren og det lange panseret til :)! haha Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg