Gå til innhold

Sugekopp's: THREAD OF BULLSHIT og RDL FAN CLUB

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OK! nå trenger jeg deres hjelp!

 

Bilen blir 2 farget! Hoved fargen er den BLÅ som er på scanian, i PS stemte den ikke helt!

Jeg kunne tenke meg blått og hvitt, svart og blått, blått og JÆVLI metallic grey type farge!

Noen som kan modde litt i PS og komme med forslag. beste forslaget blit valgt og slik blir bilen seende ut!

 

Her er bilen med bodykitet.

 

 

Jeg kom med noe så simpelt som dette, men syns det ble litt rart!

http://rdlx3m.com/file/test1-graphs.jpg

 

 

 

Slå dere løs!

 

Her er du inne på noe, ved å la blåfargen følge formen og avgrensingen på lyktene. Gjør noe morro med fargen nederst på bilen(skjørt og nederst på døra) så kan det blir jævlig bra!

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da hiver jeg opp litt updates som jeg har fått ordna de siste dagene. helga ble i grunn fucka for meg helt fordi jeg stolpe på at billakk spesialisten var opp på lørdag så jeg kunne handle fyller og gjøre ferdig finish før den skal i lakkboksen.. men sådan gikk det ikke.

 

Istedet gikk det over til det mekaniske!

 

Hele bakstillinga var tatt av for å kunne ta av originale tanken samt rive av en hel masse alu plater og varmedeskler under bilen. Diffen ble også sveiset igjen, og olje pumpa til diff kjølinga ble fjernet. Radiatoren derifra settes forran på bilen og brukes som kjøling til servo!

 

07042007006.jpg?t=1176116478

 

 

Grenrør og downpipe ble også montert, gjenstår nå bare delen fram til baksetet og gjennom kupeen og inn i gjennom skjermen bak!

 

06042007017.jpg?t=1176116495

 

06042007018.jpg?t=1176116497

 

Fant ut at 3" blir for lite til at det i det heletatt synes, så jeg kappet av eksoshalev fra den HKS Superdragger potta som satt på bilen og skjøta på 3" røret. tror det er 4.5" eller.. akkurat i det meste laget for min del:) men utseende som teller her. og rice-respect poeng skal jo samles!

08042007005.jpg?t=1176116601

 

 

ROGER'N på forumet her har vært så snill å hjelpe meg med grovslipinga og sparklinga av taket og bakluka som hadde 7 gjensveisa høl!

03042007003.jpg?t=1176116691

 

03042007013.jpg?t=1176116693

 

03042007004.jpg?t=1176116704

 

 

Jaggu har jeg tatt meg tid til å montere brekket også. Jeg liker ikke helt den "typiske" måten folk har montert brekkene sine på. Det syns jeg blir for kronglete og helt ubrukelig for min del da det blir for langt unna både ratt og gir, i tilegg til å måtte vri meg 60grader til å få tak i det!

 

Så jeg har montert den MIDT! mellom rattet og giret og bedre kunne det ikke blitt for min del! Ble perfekt tiljengelighet og mye mere brukervennlig enn å ha det der det originale sitt!

 

Litt sveising måtte jo til! Flatjern bøyd i 2 forsjellige vinkler tilpasset tunellveggen slik at brekket blir stående rett! Sveiset fast til brekket, og deretter skrudd fast på bilen!

Siste finish var at den ble lakkert i samma fargen som bilen innvendig!:) hvorfor ikke lissom!

 

08042007001.jpg?t=1176116822

 

08042007.jpg?t=1176116824

 

Hpim2162.jpg?t=1176117568

 

I tilegg har jeg begynt å modifisere brakettene til vingen! den originale braketten er nå "skjøtet" med en adapter på ark, moddet om litt og skal skjæres ut, deretter scannes inn og vannskjæres i alu! Vingen heves da med 10cm og får en sinnsyk vinkel som faktisk vil gi downforce.. kanskje for mye av det å:)

 

Festene forfløttes desutten inn6 cm pr side MOT midten.. dette gir også en mere GT look på ræva.! Jeg kanke fordra vinger som er festet helt ute i sidene på bakluka! YUUUCK!

 

09042007.jpg?t=1176117645

 

og slik blir da vinkelen!

Hpim2137.jpg?t=1176117787

 

 

Som dere da ser på det første bildet av den hvite S14, så har jeg bestilt meg et INGS D-spec bodykit, og løst 4stk Chargespeed widebody skjermer

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den i litt gråere, veit ikke om det er mørkt nok for deg?

 

gunnjn5.jpg

 

gunn1ce7.jpg

 

og pom my little party hole.!

 

Dette var FETT som faen! problemet er å forestille seg fargen som BLIR på bilen i samarbeid med denne . for nå er det jo skikkelig utslag i fargen:) men må si jeg likte det grå mye bedre enn hvitt!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette var FETT som faen! problemet er å forestille seg fargen som BLIR på bilen i samarbeid med denne . for nå er det jo skikkelig utslag i fargen:) men må si jeg likte det grå mye bedre enn hvitt!

 

Er vanskelig å modde ett såpass lite bilde og prøve å få fram nøyaktig den blåfargen du har på lastebilen. Men har i alle fall prøvd.

 

Eneste jeg selv er litt usikker på er taket, kanskje noen har noen ideer til det?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår