Gå til innhold

Sugekopp's: THREAD OF BULLSHIT og RDL FAN CLUB

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

dette med 60 grader er når klarlakken skal tørke, jeg har fått bedre resultat rundt 30 grader, tar litt lengre tid, men synes klarlakken får finere flyt da..

 

Og ja proff sprøyta fra biltema, er faktisk imponernde bra, bruker den selv. jeg kjører på 1,5 2,5 bar når jeg lakkerer med den, da synes jeg det er lettes og få best resultat.

 

Men uansett, pent oppstell med bremser og calipere. lykke til med lakkeringa, og post gjerne litt mindre bilder av deg selv, med techo sveisen , og litt mere av bilen...dette er ikke deiligs.no men bilforumet.no

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det med flyten kommer jo helt an på hvor tykt du sprøyter og hvor varmt det er under sprøytinga.. er det for vamt får du mye appelsinhud. og lakker kan få "sandpapir effekt" der du ikke har sprøytet direkte. pga støvet!

 

men etter at alt er ferdig har det lite å si hvilken varme du har jop varmere desto fortere herder det bare

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med flyten kommer jo helt an på hvor tykt du sprøyter og hvor varmt det er under sprøytinga.. er det for vamt får du mye appelsinhud. og lakker kan få "sandpapir effekt" der du ikke har sprøytet direkte. pga støvet!

 

men etter at alt er ferdig har det lite å si hvilken varme du har jop varmere desto fortere herder det bare

 

 

jeg kan gi deg et par tips,

 

når du legger på klarlakk, så sprayer du to tynne lag, så kjenner du på eventuel noe du har maskert, og sjekk om klarlakken er seig, da kan du legge på tykkere lag uten og være redd for at det skal renne. Da får klarlakken mye bedre hefteyte og det sitter og du kan få fin flyt på lakkeringen.

Og det samme gjør du med base fargen,

 

Og at du heller litt vann på gulvet ,,slik at du demper støvet litt, går helt fint, trenger ikke og være redd for fuktighet i luften. Og du hvet sikkert hvor irriterende det er når du har fått lagt på lakk ,med fin flyt, så ødelegger de forbanna støvkorna, som kommer så jævligt godt fram i klarlakken.:nono:

 

bare husk og ha godt lys når du lakkerer, det er viktigt,

 

Jeg skal investere i en slik gløde lampe tror jeg det er, som varmer opp og lyser i samma slengen babyhmm?

 

Jeg kaste ut et bilde av speila jeg lakkerte på bilen min for et par uker siden, fargen er Imperial green pearl, og det er masse perlemor, og fargen er grønn, men det ser ut du bare i solskinn hehe ellers er den svart , blå, lilla hehe :)

 

523efd94a36a5fc3fba72a755fbb422d.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår