Gå til innhold

Sugekopp's: THREAD OF BULLSHIT og RDL FAN CLUB

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

Viper. joda sant det. men du sparer ikke mye på å fjerne 2kg på felgen. hva får jeg da. en drit kjedlig magnesium felg som koster like mye pr stk som de her jeg har alle til sammen.

 

Felga er grise fete. dem bytter jeg ikke bort mot gull tenner engang:)

 

Faktum er at en vektreduksjon på 1 kilo på den uavfjærede vekten vil være tilsvarende en vektreduksjon på 8 kilo ellers på bilen når det gjelder bilens karakteristikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jo seff TEKNISK Sett ja. men ikke for meg:)

 

Bremsene jeg kommer til å ha på nå kommer til å kunne stoppe en semitrailer.

Så for min del å tape halvsec i axx og ingenting i bremsing har lite å si.

 

Grunnen til at jeg er så opphengt i å få av flest mulig kilo/gram på bilen generelt sett er fordi det buret jeg skal ha blir rimelig heavy.

 

Det blir 10ounkts bur sveiset fast til A og B stolpa, forsterka med Kryss i dører, kryss i tak, og kryss bak mellom støttestag og hovedbøyla.

 

Samt tverrgående i hoved bøyla bak/fram.

 

Eneste jeg er litt usikker på er om jeg skal gidde å kjøre stag fra tverrgående forran og til dempertårna forran, noe jeg egentlig ikke har bruk for , men tenker med på åpent hull i torpedoveggen med tanke på regn/motorvask.:)

 

Også er jeg litt usikker på om jeg faktisk MÅ ha fuelcell med tanke på løp i norge. står at man må ha det i nordiske løp. men selv soppen i NBF var usikker.

 

For den jævla tanken koster meg 10.000kr + ny bensinpumpe, bare på grunn av fia godkjenninga. Vil helst da beholde den originale tanken.

 

Om den ikke er nødt til å være FIA godkjent så tar jeg ut den originale. og kjøper en Fuelcell på 30L, som da monteres Bak i hjulbrønna lavest mulig i bilen. en slik tank får du da til 1900kr .)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulspinn er det siste jeg sliter med:) 100% sperre på hjula trenger ikke clucthe en gang. bare legge om rattet og det går sin egen gang:)

 

Hehe:)ja ska sei du her bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet frem til en ting. Bilen skal jo lakkeres om anyway. DVS at den originale DAMSON fargen forblir, bare 5 nyanser mørkere. jo nærmere svart desto bedre.

 

Bur, Midtsenter av felger med eiker, folie/dekal, og andre småting blir lakkert Spygrønn som jeg har på hiluxen. Felgkanten blir polert opp igjen til blank.

 

Da har jeg 2 "like" biler jeg kan stille ut sammen. regner med at luxen blir fjernet fra autodb til uka. at jeg bare må bite i meg sure dritten og punge ut penger til å avbetale racing prosjektet.

 

Da har jeg 2 tøffe biler som jeg får vist frem lokalt til sommerens treff:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sendt ut et par tre mails om spons som ikke ser så altfor gjærli ut siden jeg allerede har fått midlertidig respons tilbake fra dem på interiør og peltor hjelmer med com.

 

Venter også i denne tid en FEIT regnen på masse deler fra driftworks i UK og Ebay. :)

 

turbo grenrør, Større innsug, større dyser med fuel rail, Turbo elbow, downpipe, motordemper, alu lettvekt reimhjul på motoren, Brembo Evo 8 Front calipere, Større bånnpanne til motoren, CLutch alu svinghjul, etc.

 

huff........ Im broke as a joke, and still shopping:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brembo Evo 8 Front calipere,

huff........ Im broke as a joke, and still shopping:)

Hvor fikk du tak i det?? Jeg har fått en pris på 300usd for front calipere.. morro at flere bruker noe annet enn 300zx calipere ;)

 

Da er vi to :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZX calipere er SMÅ!

 

Jeg søkte spons på dånn D2 Brake kit 330mm men fikk ikke no svar på henvendelsen. så da bygger jeg mitt eget.

 

Blir Brembo calipere som er upgrade calipere til evo og impreza som kan svelge 350mm skiver. Braketter lager jeg selv med cnc, må bare finne ut av hvilken skive som passer best med riktig boltmønster og passe inpress, jeg fant dem på EBAY, 2700kr for 2 stk calipere. Om du ennå ikke har fått tak i så vet jeg om en som skal selge 2 strøkne fra impreza gruppe n bil som dem ikke får brukt lenger. for ca 4.000kr. samma typen jeg har.

 

dette er samma calipere som jeg hadde på min escort

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska bruke 350z track edition skiver jeg 12,8".. åssen bremseslanger ska du bruke?

Men da er ikke 300 usd for calipera ille da :) Da handler jeg dem..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver vet jeg ikke ennå ettersom jeg ike skal ha noe mindreenn 18" kan jeg likegjerne hive på 355mm skiver forran og 300bak. Skal bruke stålomspundne slanger, jeg brukte sist Earls slanger. de tåler en del juling.

Åssen adapter bruker du? jeg bruker en så jeg får 12,8" skiver fra 350z track ed..

vil jo seff ha større.. hehe.. Men earls slanger til s13 da?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår