VolvoR-Sport Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Jeg tenkte og bygge meg en subkasse i MDF. Den vil bestå av fire separate kammer. Planene for lakkeringen er, å sparkle overflaten og pusse ned slik at den blir jevn, og så lakkere. Men, vil basstrykket forårsake at sparklet sprekker? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Ikke hvis du bruker lim når du skrur kassa sammen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 ok, takk for kjapt svar! blir limt og skrudd ja=) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Men hvorfor fire kasser i en? Er det ikke samme subber, som spiller likt? -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 pga avstiving f.eks. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Han sier 4 enkelt kasser (separate), hvofor ikke bare en stor? Man stiver ikke av en kasse ved å dele den inn i 4 lukkete kasser, da gjør man det for å få 4 lukkete kasser. Skal man stive av har man mange andre løsninger. :) -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Men hvorfor fire kasser i en? Er det ikke samme subber, som spiller likt? -Arne Grunnen til dette er at jeg har fire 12", to stk på 250w rms og to på 400w rms. Jeg tenkte at det ikke er så lurt å ha de i samme kasse da det kanskje er mulighet for at de to største påvirker de minste. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Grunnen til dette er at jeg har fire 12", to stk på 250w rms og to på 400w rms.Jeg tenkte at det ikke er så lurt å ha de i samme kasse da det kanskje er mulighet for at de to største påvirker de minste. Tja, de vil jo påvirke hverandre utenfor kassen også da. Et sånt oppsett er ikke å anbefale. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Ja, det er som Dag-Johansen sier, når man har såpass bør man egentlig ha like elementer altså. Selvsakt, det er ikke dermed sakt at ditt oppsett ikke er OK, men som oftes vil det bli rot da. :) Hvis jeg da var deg, ville jeg tatt de to like elementene dine i en ''kasse'' og de to andre i den andre, og de to ''kassene'' oppi den store igjen. Det vil si du bygger en stor med to rom, der det er to like elementer i det ene rommet og de to andre i det resterende rommet. :) Det beste hadde igjen vært og byttet de to på 250W rms som du sier ut med to som er lik de to andre ;) :) -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 okay, takk for tipset! jeg har tenkt på det med å bytte ut de minste ja, men finner de ikke til salgs nå=p er JBL 1600 Power serien.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg