Gå til innhold

demping

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

har hørt det er knall med hard masse først(noe alla asfaltplater elns) og så dempematter oppå der igjen :)

 

Det kommer helt ann på hvor man skal gjøre dette, og hvor mye på bilen man skal isolere. :)

 

Trådfører, søk litt. Det er en side som ligger her et eller annet sted. Jeg husker ikke helt siden i hodet, men det var nettopp oppe. Der vet jeg det var billig og hyggelige selgere. :)

 

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar dempingen på alvor, og demper grundig og dobbelt/trippelt på diverse utsatte steder så gjør det nok neppe det nei

 

Tror egentlig ikke det gjør det uansett, hvis du tenker å dempe alle vegger, gulv, hele taket, dører, bagasjerom osv..

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar dempingen VIRKELIG på alvor er det andre ting enn å bare dynge på med matte som er tingen. Resonanser er egentlig en hel vitenskap i seg selv, og dessverre ikke noe som bekjempes med å bare klatte dempematter på forgodtbefinnende steder. Store flater bør dempes mer enn små, buede flater er langt stivere enn plane flater og trenger derfor ikke så mye demping (om de trenger noe i det hele tatt), +++.

 

Men snakk med Rick hos Raam Audio eller Tor hos Decibelprodukter, de har god peiling på hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris?

 

Står det ikke priser på linken da? kiddie

 

Uansett, jeg bestilte der da jeg hadde god tid. Det tar mellom 6-8 uker før du får varene. Det koster litt for frakt og ekspedisjonsgebyrer i banken/paypal.

 

Amount: $534.91 USD

Transaction ID: XXXXXXXXXXXXXXXX

Subject: For Chris

Note: 3 rolls BXT RAAMmat 297.00

8 yards ensolite foam 79.60

5 cans adhesive 39.75

USPS parcel post 118.56

 

Total $534.91 (US funds)

 

Sjekk prosjekttråden min om du lurer på hvordan mattene ser ut. De er utrolig lette å lette, krever ingen varming.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår