Gå til innhold

da skjedde det.. blir motorbytte

Ranger emnet


VwDude

Anbefalte innlegg

etter mye venting og drit så har nå da enedelig denne gamle 1.6 litern sagt takk for seg.. går på 3 sylindre og spytter vann.. hurra liksom..

 

spørsmålet nå er om jeg skal bytte til en 1.6 igjen.. eller om jeg skal slenge inn en vanlig 1.8.. eller om jeg skal rive toppen av den jeg har i.. er jo sikkert ikke store problemet med den.. har jo en gti topp jeg kan overhale og slenge på.. vet a pokker om det er no stor betydelig forskjell på vanlig topp og gti jeg.. har ikke forsket så mye på det gitt.. men vil det ikke bli litt billigere i drift med en 1.8?

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gti toppen har større ventiler og bedre kompressjonsforhold.

 

Videre er det usikkert (husker ikke) om 1.8gti toppen går på 1.5 blokka di.

uansett. da er veien mye bedre å gå med full blokk skift og få deg en ordentlig 1.8i

 

er ikke så altfor mye jobb om du står på..

vil anbefale dette på det sterkeste, gti motoren har mye bedre egenskaper og gir kjøreglede ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye venting og drit så har nå da enedelig denne gamle 1.6 litern sagt takk for seg.. går på 3 sylindre og spytter vann.. hurra liksom..

 

spørsmålet nå er om jeg skal bytte til en 1.6 igjen.. eller om jeg skal slenge inn en vanlig 1.8.. eller om jeg skal rive toppen av den jeg har i.. er jo sikkert ikke store problemet med den.. har jo en gti topp jeg kan overhale og slenge på.. vet a pokker om det er no stor betydelig forskjell på vanlig topp og gti jeg.. har ikke forsket så mye på det gitt.. men vil det ikke bli litt billigere i drift med en 1.8?

 

Har en 1983 mod 1,6 motor liggende med ledningsnett som har rullet 160000km og som har vært innen samme familie siden den var ny ;) slå den. kom med bud på pm.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1983 mod 1,6 motor liggende med ledningsnett som har rullet 160000km og som har vært innen samme familie siden den var ny ;) slå den. kom med bud på pm.

 

Har en golf med 1,5 og automatgir som har gått 73500 ;)

 

Men spørs hva du er ute etter da. Bil som går fort eller en som bruker lite Bensin/diesel. Har selv en golf med GTD (Som desverre ikke er kjørbar får øyeblikket) og den går bra til vanlig kjøring og er utrulig billig å kjøre med, men er ikke noe fartsbeits vis man vil ha det litt moro.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke få tak i ny 1.6 for det har jeg.. men nå er slipesett bestilt og man klasser en gtitopp på dengamle motoren.. så får vi se om det funker igjen.. hvis ikke så blir det vel til å hive oppi motoren fra den som selges i deler her.. da får jeg motor og gir som har rullet 108000.. men kjedelig futt i den..

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. blir visst å bruke en gammel 1.6 gti topp.. men er en som mente jeg kanskje måtte bruke annen topppakning? noen som vet dette sikkert da? har ikke forsket så mye på slike ting liksom..

 

Da må du i så fall bruke stempler til 1,6 GTI, ettersom denne motoren har flat topp og forbrenningskammerne i stemplene.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Fant ikke noen grei tråd om motorbytte, så jeg bare bumper denne.

Har en -83 Gti-motor på hånda, er det noen som vet hva jeg trenger for å få denne til å gå i en Caddy 1,6b-88. Jeg har lest at motoren skal gå rett i, og eksosen kan jeg vel få ordna. Men det er mest bensintilførselen jeg lurer på. Gti har vel elektrisk pumpe. Bør jeg isåfall bare montere en elektrisk pumpe? eller er det andre ting her å tenke på.

Er ingen dreven mekaniker, så motorbytte kan bli avblåst. Men man lærer jo av å gjøre, så tenkte jeg skulle gi det ett forsøk. takk for svar

edit. glemte at ledningsnettet også byttes

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår