VwDude Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 etter mye venting og drit så har nå da enedelig denne gamle 1.6 litern sagt takk for seg.. går på 3 sylindre og spytter vann.. hurra liksom.. spørsmålet nå er om jeg skal bytte til en 1.6 igjen.. eller om jeg skal slenge inn en vanlig 1.8.. eller om jeg skal rive toppen av den jeg har i.. er jo sikkert ikke store problemet med den.. har jo en gti topp jeg kan overhale og slenge på.. vet a pokker om det er no stor betydelig forskjell på vanlig topp og gti jeg.. har ikke forsket så mye på det gitt.. men vil det ikke bli litt billigere i drift med en 1.8? Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 gti toppen har større ventiler og bedre kompressjonsforhold. Videre er det usikkert (husker ikke) om 1.8gti toppen går på 1.5 blokka di. uansett. da er veien mye bedre å gå med full blokk skift og få deg en ordentlig 1.8i er ikke så altfor mye jobb om du står på.. vil anbefale dette på det sterkeste, gti motoren har mye bedre egenskaper og gir kjøreglede ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Jeg har en lækker og særdeles Sprææææk 1,6 liggende i garasjen hvis du trenger altså. Kun kjørt hardt i ca 190000km. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 hehe.. en super 1.6 har jeg visst selv da.. kun rullet 108000.. men.. litt sprekere er jo mer moro da så:) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 etter mye venting og drit så har nå da enedelig denne gamle 1.6 litern sagt takk for seg.. går på 3 sylindre og spytter vann.. hurra liksom.. spørsmålet nå er om jeg skal bytte til en 1.6 igjen.. eller om jeg skal slenge inn en vanlig 1.8.. eller om jeg skal rive toppen av den jeg har i.. er jo sikkert ikke store problemet med den.. har jo en gti topp jeg kan overhale og slenge på.. vet a pokker om det er no stor betydelig forskjell på vanlig topp og gti jeg.. har ikke forsket så mye på det gitt.. men vil det ikke bli litt billigere i drift med en 1.8? Har en 1983 mod 1,6 motor liggende med ledningsnett som har rullet 160000km og som har vært innen samme familie siden den var ny ;) slå den. kom med bud på pm. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBakken Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Har en 1983 mod 1,6 motor liggende med ledningsnett som har rullet 160000km og som har vært innen samme familie siden den var ny ;) slå den. kom med bud på pm. Har en golf med 1,5 og automatgir som har gått 73500 ;) Men spørs hva du er ute etter da. Bil som går fort eller en som bruker lite Bensin/diesel. Har selv en golf med GTD (Som desverre ikke er kjørbar får øyeblikket) og den går bra til vanlig kjøring og er utrulig billig å kjøre med, men er ikke noe fartsbeits vis man vil ha det litt moro. Siter 1986 Peugeot 205 CT 1982 VW Golf 1 CL Automatic 1980 VW Golf 1 Turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 trenger ikke få tak i ny 1.6 for det har jeg.. men nå er slipesett bestilt og man klasser en gtitopp på dengamle motoren.. så får vi se om det funker igjen.. hvis ikke så blir det vel til å hive oppi motoren fra den som selges i deler her.. da får jeg motor og gir som har rullet 108000.. men kjedelig futt i den.. Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 hmm.. blir visst å bruke en gammel 1.6 gti topp.. men er en som mente jeg kanskje måtte bruke annen topppakning? noen som vet dette sikkert da? har ikke forsket så mye på slike ting liksom.. Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 hmm.. blir visst å bruke en gammel 1.6 gti topp.. men er en som mente jeg kanskje måtte bruke annen topppakning? noen som vet dette sikkert da? har ikke forsket så mye på slike ting liksom.. Da må du i så fall bruke stempler til 1,6 GTI, ettersom denne motoren har flat topp og forbrenningskammerne i stemplene. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 takk for svar og sånn.. men det ble visst heller overhaling av gammel topp.. så jeg sitter fremdeles med en supersprek 1.6 med 69sinna gamper(i følge mekonomengreia da:P) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Fant ikke noen grei tråd om motorbytte, så jeg bare bumper denne. Har en -83 Gti-motor på hånda, er det noen som vet hva jeg trenger for å få denne til å gå i en Caddy 1,6b-88. Jeg har lest at motoren skal gå rett i, og eksosen kan jeg vel få ordna. Men det er mest bensintilførselen jeg lurer på. Gti har vel elektrisk pumpe. Bør jeg isåfall bare montere en elektrisk pumpe? eller er det andre ting her å tenke på. Er ingen dreven mekaniker, så motorbytte kan bli avblåst. Men man lærer jo av å gjøre, så tenkte jeg skulle gi det ett forsøk. takk for svar edit. glemte at ledningsnettet også byttes Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.