Gå til innhold

Ta av bremsetrommel på Peugeot Expert

Ranger emnet

jonin

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 98 Peugeot Expert, har et problem med at det ene hjulet låser seg fast når brekket har stått på noen timer. Regner med at det er noe rust som må fjernes. Har ikke funnet ut hvordan trommelen skal tas av, regnet med at den var sentrert inn på akselen slik at jeg bare kunne fjerne en styrebolt som er skrudd inn i tromlen og så dra den av. Har vært borti at tromler kan sitte godt fast på grunn av rust, men nå har jeg prøvd både varme og avtrekker uten å få den løs. Begynner å lure på om mutteren på akselen må av? Noen som vet?

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er selvfølgelig tatt av, akkurat det er en selvfølge. Når tromlen sitter like forbasket så kan en studere på hva riktig løsning er. Ofte så sitter tromler godt, dersom det skyldes rust er varme et godt middel dersom en bruker varmen riktig. Jeg har aldri mekka på Peugeot tidligere så jeg vet ikke om de har noen lure måter å sette på tromlene. Expert er en modell som også Citroen har, da heter den Jumpy, også Fiat har den samme med navnet Scudo. Så dersom noen kjenner disse så har de kanskje et godt forslag. J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg riktig så er det bare et bredt lager bak på de.. og da er nok det greieste en avdrager.. sånn at du får dratt det jevnt utover.. skal ikke være nødvendig med varme.. men samtidig kan også trommelen være ganske slitt sånn at bremseband holder igjen.. hvor i fylket bor du? bor selv i svelvik

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider