Gå til innhold

Vento TDK problemer!!!!

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

har problemer med bilen min..

oljelampen blinker og turteller slutter å fungere!!!

Hva er problemet?

fikk høre fra en VW-mekaniker og han sa at batteriet evt dynamoen er defekt.. men har sjekket dynamoen og den er fin samt batteriet.. er det at oljepumpen er takket for seg elno? trenger TIPS!!! er avhenging av bilen:rolleyes:

bilen er en vento GL 93mod med TDK motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk reima til dynamoen, på min passat tdk så røk halve reima og det var ikke nok kraft til å dra dynamoen, så ble den byttet og alt funker like bra!!

hmm.. har montert ny reim, kostet 386,-

har også prøvd med annen dynamo uten forandringer, og det er 14.5v regulator på dynamoen.. laddingen ligger nå på 13.3v, da vel å merke når den gikk på tomgangen...

såe må nok sjekke oljetrykket.. kommer nok til å ta ned bunnpannen og sjekke silen...

det som skjer når jeg skal starte bilen er at oljelampen begynner å blinke når man har bilen igang.. det var til å begynne med, men nå blinker oljelampa allerede etter 5-7 sek etter at jeg setter på tenningen.. før jeg prøver å starte den..

fikk høre fra verkstedet at de har opplevd at et kunne være dårlige loddinger i speedoen, såe det har jeg også sjekket:boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har montert ny reim, kostet 386,-

har også prøvd med annen dynamo uten forandringer, og det er 14.5v regulator på dynamoen.. laddingen ligger nå på 13.3v, da vel å merke når den gikk på tomgangen...

såe må nok sjekke oljetrykket.. kommer nok til å ta ned bunnpannen og sjekke silen...

det som skjer når jeg skal starte bilen er at oljelampen begynner å blinke når man har bilen igang.. det var til å begynne med, men nå blinker oljelampa allerede etter 5-7 sek etter at jeg setter på tenningen.. før jeg prøver å starte den..

fikk høre fra verkstedet at de har opplevd at et kunne være dårlige loddinger i speedoen, såe det har jeg også sjekket:boxers

Minner meg om at tidligere eier har byttet hele instrumentpanelet på bilen min også for ca 134000 km siden, men jeg veit ikke hvorfor!! var tull med panelet da som selgeren sa!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider