Gå til innhold

Bytte av toppdeksel x25xe??

Ranger emnet

omegab2,5v6

Anbefalte innlegg

kjøp komplett slipesett på mekonomen eller hos opelforhandler.nye strekkbolter,simmering veiv selges separat denne.8000 var mye.

jeg betalte 4laken for å ta av toppen og fikk slipt alle ventiler med nye plugger fikk jeg av han og.betalte 1600 for slipesett+simmering veiv,komplett registersats.de e billig.alle deler uten om jobben var 1600 til min omega 2.0i 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fy 8000kr. jeg betalte 420kr for begge pakningene på opel.

til x25xe.

jobben er vel lettere en lett..skrur av innsuget

6 bolter.

Av med innsuget og dytt vekk litt ledninger, så skrur du av topp dekslene og husk og ha litt silicon what ever på sidene. smør opp. pakningstettelse"

Så skrur du på toppene igjen, 25nm. eller hånda , 2.5kg /25nm altså ikke så hardt. så monter du alt driten igjen. så starter du motoren så er olje lekasjen din borte for mye mindre en 8000kr!!!

Og du kan jo skifte tennpluggene mens du er i gang.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på verksted før jul for å bytte øvere bunnpannepakningn. Da det begynte å drype fra motoren igjen på nyåret leverte jeg bare bilen inn igjen fordi jeg trodde de hadde gjort en dårlig jobb. Det viste seg da at det var lekasje fra toppdekslene. Så er usikker hvor på toppen det leker, men toppdekslene hadde "slått seg" og de skulle da bytte dem for 8000, er jo helt sinnsykt. Man lyger hvis man sier det er lønnsomt å ha bil...

Skal hvertfall være nøye når jeg mont. dekslene på igjen, er vel heller ikke bra med for mye pakningssilikon?..har faen hvert plaget med lekasje fra toppdekslene siden jeg kjøpte bilen!!men i det siste har oljen rent rett igjennom når oljetrykket har blitt høyt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider