Gå til innhold

Tråen for oss som har fått, eller laget skader på bil!

Ranger emnet

MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hadde ett lite ønske om at folk kunne legge inn bilder og små histiorier om skader på bilen. Spennende med bilder og tekst :)

Det er det samme hvordan skadene er kommet (krasj, tipp, hærverk, eller i mitt tilfelle, blitt fresa ned med is og stein av en traktor).

Kan begynne med min historie her.

Vel, det var mandags morgen, jeg var litt sendt ute til jobb. Jeg visste at det hadde snedd mye tung sne det siste døgnet. jeg hadde parkert bilen min på parkeringsplassen som vanlig. Jeg går ut ytterdøra, og nermer meg bilen. Da jeg kommer rundt husgjørnet og ser bilen, møter det meg ett trist syn. Bilen var nesten borte. Den var dekket med tung sne, is og sansylig hvis grus.

Faen tenkte jeg. Kjennte pulsen steig litt. Jeg var litt sendt ute til jobb, så jeg hadde ikke tid og få gjort noe med det der og da. Jeg få bilen sånn høvelig tom for sne og slikt, og kommer meg av gårde.

Jeg og en kollega gikk ned og så på bilen under lunsjen (da var det lyst ute, og mestparten av sneen hadde tina), jeg går over bilen for bare for og sjekke om det hadde kommet noen skader. Jeg så noen riper på panseret da.

Litt senere på dagen kjørte jeg hjem til foreldra mine, hvor jeg gikk grundig over bilen med en sterk lommelykt. Da kom det fram riper, små bulker, hakk i rutene og slikt. Jeg kjennte sinne kokte inni meg. Jeg ringe fyren som hadde fresa sneen og forklarte situasjonen til han. Han presterte faktisk og si at han visste han hadde truffet bilen med sne/is/grus, men han trodde ikke det var noe som ville gjort skade. Men han sa vi skulle fikse opp i dette som hadde sjedd.

Så akkurat nå i dette skrivende øyeblikket er bilen inne på Sortland Caravan og Bilpleie til takst. Håper jeg får lakert om bilen og rettet ut bulker.

Bilen har vært i mitt eie i 4 måneder.

Legger ved noen bilder:

IMG_0657.JPG

Her hadde bilen stått parkert. Du ser tydelig at det er freset på den.

IMG_0660.JPG

Her er noen riper på panseret.

IMG_0654.JPG

Her er det lille som er igjenn av is og sne etter en dags bruk, samt forsøk på og få det tinet bort. Hele bilen var dekket slik dere ser det er på det tykkeste der.

Så, kom med deres historier.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne?

Første hendelse:

Lånte bort bilen, glatt og jævlig ute. Han som kjørte feilberegna farten til en drosje (som kjørte styggfort), bilen havna i snøfonna og drosjen gjorde ikke antydning til å senke farten eller svinge unna.

gammelscorpio.jpg

Så må vi ikke glemme hjullageret som jeg plukka av denne forden etter litt sladding..

lager2.jpg

felg.jpg

Så, neste vinter, med "ny" bil var jeg på tur hjem og skulle ned en rimelig bratt bakke. I enden oppdager jeg en drosje som kommer susende bortetter veien. Han har vikeplikt for meg, men jeg ser at han aldri verden klarer å stoppe og vi smeller sammen. Like etterpå kommer enda en drosje som sklir inn i min bil. Resultat: 1stk rammeskeiv og rundbulka opel, 1stk avensis med skader for bortimot 130000kr, drosesjåfør som sier han hadde full brems og peker 100meter borti gata i sin forklaring til politiet, 1stk mondeo med sprekk i fanger og ødelagt lykt, 1stk veiskilt ødelagt og et gjerde som fikk gjennomgå. Og så må vi ikke glemme den sølvgrå imprezaen til politiet som begynte å skli nedover bakken mens politimannen avhørte vitner. Tror aldri jeg har sett en politimann løpe så fort før ;)

PICT1064.jpg

http://hekta.org/~erikab/ascona/

Bilen jeg har nå har overlevd bra i mine hender, men jeg måtte jo låne bort denne også. Og da ender man opp med maltraktert hengerfeste.

Grunnen til at hengerfestet forsvant

Vel, nå løy jeg litt. Bilen min har fått gjennomgå... Knust rute Historien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke jeg har vært uheldig jeg. Passert 3,5 år med lappen og ikke fått noen bøter, ingen personskader, ingen ulykker der jeg har fått skyld og bilene som har gått med har kostet henholdsvis 2000 og 1500 kroner :D

Glemte forresten at jeg dro av veien (i forsøk på å unngå å treffe en lokal råner som hadde snurra midt i veien) med camry'en som erstattet opelen. Hjulkapselen datt av og jeg kunne enkelt rygge opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg har kræsjet?haha..kræsjer masse jeg as..senest igår..fikk lyktestolpe i bakskjermen..gikk greit..en bulk.også kræsja jeg for to uker siden..tok sideskjerm foran og fanger..hoho..

også lånte jeg bilen til en kompis og kræsja den..

S5030599.jpg

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg har kræsjet?haha..kræsjer masse jeg as..senest igår..fikk lyktestolpe i bakskjermen..gikk greit..en bulk.også kræsja jeg for to uker siden..tok sideskjerm foran og fanger..hoho..

også lånte jeg bilen til en kompis og kræsja den..

[/img]

Du høres jo ut som en skikkelig habil sjåfør....:heyyou:

VW Touran

VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skada bilen min selv. :P

Kjørte i grøfta på vinterstid, og det var bare å trekke faenskapet opp og kjøre videre. Tror buffrene inni frontfangern ble litt trykt inn. Dro utfor i ca 70..

Så rygga en kompis på meg, og denne historien er ganske sprø.

Jeg kjører bak han rundt torget, det er sol og sommer. Han ser en annen kompis, så stopper han opp, setter bilen i revers og rygger RETT i meg. Jeg sto typ 1-2 meter bak han..

Resultat:

Saab 9000 - Sprekk i grillen og et knust lykteglass.

Opel Vectra - Ødelagt bakfanger, bøyd c-stolpe, inntrykt bagasjerom.

Forbanna skrap :P Vi måtte rette ut den stakkars opelen med en 240, et tau og en planke. Det skal sies at den var ganske opprusta, men faen heller :P

Til hans forsvar så "var sola i veien".

Joda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatører :P

Sitte I bilen selv a gitt.. det er for dumt.. Trengte ikke sitte i bilen engang jeg..

bulk.jpg

Ser litt til venstre på bildet går det en bulk i fra panseret og helt nederst på støtfangeren,

Historien? Parkere uten brekk og bil i fri.. Trille 20 meter nedover en parkerings plass, som var FULL av biler når jeg satte i fra meg bilen der.. Men som gudskjelov var borte i det bilen min tok seg en tur for og lukte på gjerdet i andre enden av plassen..

Resultatet var skader for 15000kr + lakk, og at jeg lærte og bruke brekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ut å kjøre med noen kompiser det var nysnø og vi skulle leke oss litt. Han ene kjørte en fiesta han andre kjørte touareg (4wd) og jeg i min corolla, Han ene kompisen min kjører egentlig en audi 100, så jeg mobbet han litt fordi han kjørte pappas bil. Vi fant en fin plass å kjøre (rundt en bygning) jeg hadde kjørt et par runder og vi bestemte oss for å ta en til før vi dro videre. Skulle brekke rundt hjørnet, jeg hadde relativt stor fart og dro i brekket men ingenting skjedde (hadde sannsynligvis for lite rattutslag) det var alt for sent for bremsing (og tenking) så jeg raste ut i snøfonna. Jeg klarte ikke komme meg ut fordi halve bilen var inne i snøfonna. Ingen av oss hadde slepetau, så jeg tenkte at nå måtte vi ringe etter hjelp, men ene kompisen hadde et tau i bagasjerommet av typen hyssing

Archive%5CProduct_images%5C34%5CLarge%5C34-2986_l.jpg

stilte opp touaregen med bakenden mot min ende, begge ga gass, men det så ikke ut til at noen av oss fikk feste, begge biler ga bånn gass og touaregen fikk feste på et hjul og corollaen var løs. Ble utrolig lettet og veldig overasket over at den lille hyssingen holdt, måtte spise i meg ordene om "pappas bil", men det gjorde absolutt ingenting. Nå har jeg alltid et slepetau i bagasjerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var ute med Volvoen for et par dager siden og slang inni et tre, litt med vilje da jeg hadde goood tid til å unngå det.

Følgende skader skjedd:

- Bakfangeren holdt på å dette av

- Venstre baklykt knuste

- Liten bulk under venstre baklykt

Og i dag fortsatte morroa da Volvoen skal ende sine dager på skroten.

Hvorfor?

- Rattet henger plutselig igjen innimellom, en kort periode (1 sekund ca.). Kan være reima til servopumpa som spinner.

- Har kommet en jævlig ulyd fra venstre forhjul når jeg bremser. Frykter at bremseklossene er blankslitte.

I tillegg er det en del småfiks før EU kontroll i slutten av Februar:

- Nye fjærer tundt hele

- Nye dempere rundt hele

- Nye bremseklosser forran og bak

- Nye bremseskiver forran (Muligens bak også)

- Ny baklykt venstre side

- Ny bakfanger

- Ny frontlykt (Eller bare glass) venstre side

- Fikse bremselysene (De funker kun når de selv vil)

- Mangler deksel over registerreim / kamdrev

Dessuten er det rådebank i motoren, høres det ut som.

Så vi fant en stor parkeringsplass med midtrabatter med trær inni, samme typen som siste. I tillegg fant vi en stor snøhaug og hoppe på.

Følgende skader skjedd:

- Venstre baklykt revet helt av

- Stor bulk venstre bakskjerm

- Knust høyre baklykt

- Stor bulk høyere bakskjerm

- Bakfanger revet helt av

- Bakre eksosanlegg revet av

- "Bakskjørt" revet halvveis av

- Bulk høyre hjulbue

- Bulk på bagasjelokket

- Bulka felg venstre side bak

- Bulka felg høyre side bak. Hjulet lekker!

Men denne bilen skal ta meg til og fra jobb i et par uker til ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drosjer kræsjer igrunn mye... Men det er ikke alltid drosjen sin feil..

Jeg har selv blitt påkjørt to ganger, på under en måned, mens jeg kjørte drosje.. en som kjørte i ræva på meg og en øvelseskjører som tabba seg ut... stakkars gutt.. :)

Ellers så har jeg blitt tatt av en lyktestolpe.. tre riper i lakken på lyktestolpen og skader for 75tusen på en bil som var verdt ca ikkeno... :rolleyes: (teorien min er at den var skjeiv fra før :m'm: )

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider