Gå til innhold

Prosjekt: -82 Golf 1 cab

Ranger emnet


[Martin]

Anbefalte innlegg

Denne fremgangsmåten burde vært sticky!:thanks

 

Kan fint ordnes, bare lag en egen tråd i golf1-forumet, så setter jeg den som sticky.Send meg PM hvis det blir aktuelt:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg gikk på en smell og kjøpte meg hus nå i sommer, og dermed ble bilprosjektet utsatt litt. Nå har vi kommet oss greit i orden i huset og det blir mer tid til bilskruing. I tillegg har jeg gått og ventet på strøm i garsjen, men nå har jeg i allefal noe midlertidig strøm så jeg får brukt vinkelsliper, forhåpentlig vis sveiseapparatet og litt lys.

 

Har gått løs på fronten for alvor nå, og i går fikk jeg dratt av størsteparten av frontplata. Tok også av radiatoren og tappet kjølesystemet for vann. Skjøv bilen fram så den nesten var utenfor garasjen, og det er vel det nærmeste den har vært dagslys på noen måneder nå. I samme slengen løsna jeg også motorfestet som sitter i traversen. Litt usikker på hvilken funksjon det har, men regner med at det skal hindre bevegelse i samme retning som hjulene.

Bilde2.jpg

Bilde3.jpg

 

 

Brukte stort sett hammer og skrujern og banka løs dette.

Dårlige bilder, men det kan tilskrives høy mobilfaktor.

 

I dag ble det også en tur opp i garasjen for å ta bort traversen som radiatoren sitter på, siden denne også var relativt rusten og uansett følger med den nye frontplata. Fant ut at det har vært sveiset før på passasjersiden, og at bilen mest sannsynlig har fått seg en liten trøkk her en gang i tiden. Ikke noen stor greie, men virker som om bjelken fangeren er festet i er et par millimeter lenger bak enn den på førersiden. Får se om jeg klarer å banke det ut litt. Uansett, fikk dratt av traversen for radiatoren og slipt litt på kantene for å sjekke at ting så greit ut. Hammer og stor skrutrekker er forresten veldig gode verktøy når det skal fjernes gammel moro..

Legger med to crappy mobilbilder tatt i dårlig lys fra dårlig lampe av dagens innsats:

Bilde2.jpg

 

Måtte prøve frontplata på. Syns den ser ut til å gå rimelig lett på, noe som var en lettelse for meg etter å ha lest om dårlig passform på uoriginale sveisedeler.

Bilde4.jpg

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell og glemte kameraet i dag også, så det får bli crappy mobilbilder igjen.

 

I dag havna forsetene og dashbordet i baksetet. Ikke så mye mer å si om det, annet enn at det er smidig med cab når man jobber inni bilen. Jeg har også mer eller mindre bestemt meg for at motoren skal ut. Regner ikke med at det er noen stor jobb.. Drivaksler, giroverføring, et par ledninger og eksosanlegg så er vel det meste klart vil jeg tro..

To bilder i dag altså, av ferdig demontert dashbord.

Bilde246.jpg

Bilde247.jpg

 

Noen som følger med forresten, eller skriver jeg bare for meg selv her?

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med vettu. Ser ut til å bli en del jobb med denna, men da er det jo ekstra artig å se resultatet. Bra at det er noen som ikke bare lar diss ruste i filler for så å blir skrota! Fortsett med det gode arbeidet og oppdater gjevnlig med bilder!! har en 83 GTI motor stående hvis det skulle være av interesse. send meg en pm da vettu.

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for min del med 83-modell er at jeg da må bytte hele ledningsnettet. Men hvis noen har en komplett 83-modell gti-motor med ledningsnett til hele bilen så er det jo ike uinteressant hvis prisen er rett ;)

 

Fikk endelig plukka fram kompaktkameraet i dag, men siden det var helt tomt for strøm ble dagens økt uten bilder. Plukka i allefall av resten av dashbordet, og fant i samme slengen litt mer rust, og diverse strømtyver her og der på nettet.

 

Jeg fant også ut at den siste av de 8 umbracoskruene jeg løsna på drivakselen var såpass rund at jeg ikke klarer å få den ut med umbracoverktøy. Dremel og en stor skrutrekker fikser vel biffen regner jeg med.. Er det enklest å løsne drivakslene inne ved kassa, eller er det enklest å løsne den store bolten i navet og la drivakslene være med ut når man tar ut motoren?

 

Får satse på en oppdatering med litt bilder i morra..

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;2646886']

Jeg fant også ut at den siste av de 8 umbracoskruene jeg løsna på drivakselen var såpass rund at jeg ikke klarer å få den ut med umbracoverktøy. Dremel og en stor skrutrekker fikser vel biffen regner jeg med.. Er det enklest å løsne drivakslene inne ved kassa' date=' eller er det enklest å løsne den store bolten i navet og la drivakslene være med ut når man tar ut motoren?

 

Får satse på en oppdatering med litt bilder i morra..[/quote']

 

Desidert enklest å løsne drivakslene ved gearkassa ja, ellers må du slippe motor ned og under. Ville også ha løsna drivakslene før du gjør dette i tilfellet du må bytte drivknuter.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår