Gå til innhold

problem med audien

Ranger emnet

helvete83

Anbefalte innlegg

audi a4 2002

når jeg svinger kommer det en ulyd(høyt

høres ut som om metall som kommer borti hverandre.

dette skjer når jeg svinger til høyre,men i det siste hører jeg en annen lyd når jeg svinger til venstre.har ikke skjedd før..(kjennes liksom når vi kjører på den striplete linja på motorveien....

før måtte det en skarp sving til før jeg hørte lyden men nå trengs det bare å vri rattet litt så kommer lyden...

har hørt det kan være hjullageret men er ikke sikker på hva det er.

noen som vet???

og hvor mye koster det å fikse opp dette vis det er hjullageret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en rar klikke aktig lyd fra forhjula en periode. Det viste seg å være indre og yttre drivledd på venstresiden som var ødelagt. Starta som hos deg, først var det kun lyd når jeg svingte en vei så ble lyden værende der hele tiden. Rista også en del.

Hvis det er det som er problemet hos deg så er det dyrt å reparere. Bare det ene leddet koster 5000kr hos Møller, får det billigere hos f.eks. Mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Litt OT, men trenger vel ikke lage ny tråd..

Jeg skifta fjører på A4en i sommer, og etter det har det komt en rar klukkelyd hele tiden, spesielt om jeg kjører på humper og diverse. Kommer mest på de bakre demperne. Hva kan dette være? Plastikkskålen som er på toppen som er laus bare? Mutteren? Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men trenger vel ikke lage ny tråd..

Jeg skifta fjører på A4en i sommer, og etter det har det komt en rar klukkelyd hele tiden, spesielt om jeg kjører på humper og diverse. Kommer mest på de bakre demperne. Hva kan dette være? Plastikkskålen som er på toppen som er laus bare? Mutteren? Noen?

har samme lyden ej me, finn ikkje det ut har demontert demparen å sett att alle foringa å slikt ligg rett å er bra, so strama toppmutterne med momentet som er anbefalt av produsent, so teita hart skruane til karroseriet

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min audi foran på venstre side. Jeg kan tippe det er ei foring som er dårlig...

Skal også bytte det ytre drivleddet på min a4.. fikk det for under 1000-lappen hos nbs. Men regner med det er det indre drivleddet som er dyrt..

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min audi foran på venstre side. Jeg kan tippe det er ei foring som er dårlig...

Skal også bytte det ytre drivleddet på min a4.. fikk det for under 1000-lappen hos nbs. Men regner med det er det indre drivleddet som er dyrt..

Var iallefall et av dem som kosta rundt 5000kr hos Møller. Så hvis du vil spare "litt" penger burde du kjøpe hos et annet firma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. okei. Ja det er en del penger å spare hvis man gidder å sjekke priser før man kjøper.. En lokal vw/audi-forhandler hjemme hos meg skulle ha 2.500,- for det ytre drivleddet, mens nbs skulle ha under halvparten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. okei. Ja det er en del penger å spare hvis man gidder å sjekke priser før man kjøper.. En lokal vw/audi-forhandler hjemme hos meg skulle ha 2.500,- for det ytre drivleddet, mens nbs skulle ha under halvparten..

tipper det er lenkearmene som er gåen... du klarer ikk kjenne slakken i dæm.. klarer kun å høre..får finne ut dette, må du under bilen uten at dekkene henger i lufta... så rikkler du på stabbstaget (opp/ned) da skal du vel høre lyden

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper det er lenkearmene som er gåen... du klarer ikk kjenne slakken i dæm.. klarer kun å høre..får finne ut dette, må du under bilen uten at dekkene henger i lufta... så rikkler du på stabbstaget (opp/ned) da skal du vel høre lyden

Ja det er mulig du har rett.. Skal sjekke ut dette når jeg får sjansen. Vet du om det er mye arbeid å bytte disse? eventuelt pris? Har nettopp bestilt et ytre drivledd, så det hadde vært kjekt å kunne bytta lenkearmene også i samme slengen..

Har faktisk klukkelyd og skraping.. Skraping når jeg svinger og klukkelyd når jeg kjører over ujevnt underlag.. Så da bytter jeg det ytredrivleddet for å bli kvitt skrapinga og kanskje jeg prøver å bytte lenkearmene for å bli kvitt klukkinga. (Hvis de ikke koster skjorta!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig du har rett.. Skal sjekke ut dette når jeg får sjansen. Vet du om det er mye arbeid å bytte disse? eventuelt pris? Har nettopp bestilt et ytre drivledd, så det hadde vært kjekt å kunne bytta lenkearmene også i samme slengen..

Har faktisk klukkelyd og skraping.. Skraping når jeg svinger og klukkelyd når jeg kjører over ujevnt underlag.. Så da bytter jeg det ytredrivleddet for å bli kvitt skrapinga og kanskje jeg prøver å bytte lenkearmene for å bli kvitt klukkinga. (Hvis de ikke koster skjorta!)

trur at æ betalte 280,- pr. side før lenkearm.. men det var med ca20% rabatt...

di e rimelig simpel å bytte, men du må ha begge dekk i lufta når du skifter, hvis ikke så blir det spenn på stabbstaget.. å det vil du ikke, då bli du plaga!!!

sørg for å få nytypen lenkearm, men to gjennomgangs bolter!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider