Gå til innhold

problem med audien

Ranger emnet

helvete83

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt OT, men trenger vel ikke lage ny tråd..

Jeg skifta fjører på A4en i sommer, og etter det har det komt en rar klukkelyd hele tiden, spesielt om jeg kjører på humper og diverse. Kommer mest på de bakre demperne. Hva kan dette være? Plastikkskålen som er på toppen som er laus bare? Mutteren? Noen?

Tipper det er mutteren på toppen som ikke er strammet skikkelig.

Hadde akkuratt samme problem på en Golf 3 som vi senket. Var bare å tighte den øverste mutteren, så var lyden borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur at æ betalte 280,- pr. side før lenkearm.. men det var med ca20% rabatt...

di e rimelig simpel å bytte, men du må ha begge dekk i lufta når du skifter, hvis ikke så blir det spenn på stabbstaget.. å det vil du ikke, då bli du plaga!!!

sørg for å få nytypen lenkearm, men to gjennomgangs bolter!

De lenkearmene du beskriver her... Hva heter de på nettsidene til NBS? Bærebur..? øvre eller nedre?

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. men nå har jeg bestilt den lenkearmen.. :p så da bytter jeg den like så godt.. Høres faktisk ut som om det kan være en løs toppmutter, men det vil tiden vise. Kan jo si ifra når jeg har bytta lenkearmen, hvis noen er nyskjerrig på om ulyden forsvinner.. Er sikkert flere Audi-eiere i dette langstrakte landet som har samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Hm.. men nå har jeg bestilt den lenkearmen.. :p så da bytter jeg den like så godt.. Høres faktisk ut som om det kan være en løs toppmutter, men det vil tiden vise. Kan jo si ifra når jeg har bytta lenkearmen, hvis noen er nyskjerrig på om ulyden forsvinner.. Er sikkert flere Audi-eiere i dette langstrakte landet som har samme problemet.

Jeg har 3 løse toppmuttere, men gidder ikke gjøre no med det da gewinden kommer på om par uker:P Men lyden er sykt plagsom. klukk klukk klukk klukk klukk klukk klukk klukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må fikse det no mens æ skal ha stor service på venstre side av forstillinga.. :) Hvis det hadde vært så enkelt å bare stramme noen muttere..

Han som hadde bilen før meg hadde visst prøvd å finne ut av det... Men så vet jo ikke æ om han hadde nåkka peiling på bil.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noen bilder under bytting. Liten veiledning er aldri dumt

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sinnsiykt enkelt;)

1. Ta av hjulet

2. 2 stk. 15 mm fastnøkkler til å holde igjen skrua med og løsne mutteren.

3. Skru løs mutteren opp, så nede.

4. Bytt lenk arm, så motsatt prosses;)

Tar MAKS 5 min. pr side;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noen bilder under bytting. Liten veiledning er aldri dumt

Skal prøve å huske det :) nå har jeg jo fått en beskrivelse på hvordan det skal gjøres, så da blir det nok ingen problem. :D må kanskje skru av demperen å sjekke den med det samme. Kanskje der er en løs bolt på toppen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider