Gå til innhold

Civic i bilcross

Ranger emnet

cRxXx

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til og begynne med bilcross, og da blir det og bygge egen bil.

Jeg har lenge fulgt litt med på bilcross, og når jeg bodde på bardufoss pleide jeg og dra og se på de lokale løpene, og jeg kjenner og til et par lokale kjørere.

Men jeg har enda ikke sett en civic kjøre bilcross, ikke en gang på nettet (har blad gjennom flere hundre bilder), men jeg har sett et par i RCN o.l så de er vell ikke noe spessielt dårlige?

Jeg regner egentlig med at det har mest med pris på bil, deler, og tilgjengelighet på brukte deler og gjøre.

Men jeg har relativt stor tilgjengelighet på civic deler, bilene/motorene kan jeg inn og ut, og på bardufoss har jeg liggende en 1.6 dohc 16v fra crx på 130hk som fungerer bra, men som bruker litt olje (derfor vill jeg ikke selge den), så jeg tror egentlig jeg skulle klart og bygget en ganske bra bilcross bil med ca 130-140 hk for under 8000, så fremst jeg klarer og få tak i en billig bil. (må bli mellom 88 og 92 mod). Stol og belter har jeg faktisk og når jeg tenker meg om.

Regner med og få fast jobb til sommeren (er student for øyeblikket, men har fagbrev som bilmekaniker fra før av), så da kan jeg forhåpentlighvis begynne og bygge bil til høsten. Skal å prøve og få med meg mest mulig av løpene her nede i trøndelag i år, også satser jeg på å begynne å kjøre til neste år.

Noen som har noen formening om civic i bilcross?

Hvilken motorer er det som står i de fleste golfene som kjører? Er jo de jeg sammenligner civicen med, siden de gjør det ganske bra..hehe

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lenge hatt lyst til og begynne med bilcross, og da blir det og bygge egen bil.

Jeg har lenge fulgt litt med på bilcross, og når jeg bodde på bardufoss pleide jeg og dra og se på de lokate løpene, og jeg kjenner og til et par lokale kjørere.

Men jeg har enda ikke sett en civic kjøre bilcross, ikke en gang på nettet (har blad gjennom flere hundre bilder), men jeg har sett et par i RCN o.l så de er vell ikke noe spessielt dårlige?

Jeg regner egentlig med at det har mest med pris på bil, deler, og tilgjengelighet på brukte deler og gjøre.

Men jeg har relativt stor tilgjengelighet på civic deler, bilene/motorene kan jeg inn og ut, og på bardufoss har jeg liggende en 1.6 dohc 16v fra crx på 130hk som fungerer bra, men som bruker litt olje (derfor vill jeg ikke selge den), så jeg tror egentlig jeg skulle klart og bygget en ganske bra bilcross bil med ca 130-140 hk for under 8000, så fremst jeg klarer og få tak i en billig bil. (må bli mellom 88 og 92 mod). Stol og belter har jeg faktisk og når jeg tenker meg om.

Regner med og få fast jobb til sommeren (er student for øyeblikket, men har fagbrev som bilmekaniker fra før av), så da kan jeg forhåpentlig hvis begynne og bygge bil til høsten. Skal å prøve og få med meg mest mulig av løpene her nede i trøndelag i år, også satser jeg på å begynne å kjøre til neste år.

Noen som har noen formening om civic i bilcross?

Hvilken motorer er det som står i de fleste golfene som kjører? Er jo de jeg sammenligner civicen med, siden de gjør det ganske bra..hehe

er det ikke 160hk i den motor`n a??

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klubben kjørte en gammal 70 - 80 talls Civic i bilcross. Kjørte flere finaler med den og tok flere heatseiere. Det var med 1.3 literen med forgasser!

Ei venninne av meg har en nyere utgave Civic som jeg trur er 1.5 liter. Jeg er ikke sikker for har aldri sjekka den bilen så nøye. Får man nedi en CRX motor så bør det gå bra ja! Absolutt! Går flere Civic i bilcross her nede på østlandet.

De fleste som kjører Golf har vel 1.8 GTI maskiner på 115hk. Det er mest vanlig, men flere som også har 16V motorer da med mere drag og hk.

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, høres meget bra ut dette. Skal få med meg mest mulig av løpene har i trøndelag nå, så jeg kommer litt mer "inn i det"..

Noen her som har kjørt med OG uten sveiset diff på fwd bilcross bil?

Jeg har forresten og sett CRX, for det er en 1.gen på en bilcross kavalkade film, men jeg liker understellet og motor rommet på 88-91 (2.gen) mye bedre, og de blir nok umulig og finne billlig nok, så derfor blir det civic, som stort sett er samme bilen.

Er det noen for og bakdeler med og ha "rumpe" på bilen? (HB vs. sedan) Blir hvertfall lettere og montere tanken i et "eget rom" i bagasje rommet på sedan, og lettere og montere radiatoren bak på sedan.. Og jeg tror faktisk ikke sedan er noe serlig tyngre. Også kanskje den tar litt mer plass når man skal kjøre sperre linje.

Er det noe vesentlig forskjell på skive og trommel brems i bilcross? Jeg har kjørt på Artic Circle Raceway med min bil, som har trommler, og der ble bremsene meget varm, og mistet bremsene til slutt. Men blir jo langt fra like stor påkjenning på grus, pluss at man ikke kjører så mange runder i et strekk, og med skikkelig bremse veske så skal de nok holde en del lenger uansett..

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, høres meget bra ut dette. Skal få med meg mest mulig av løpene har i trøndelag nå, så jeg kommer litt mer "inn i det"..

Noen her som har kjørt med OG uten sveiset diff på fwd bilcross bil?

Jeg har forresten og sett CRX, for det er en 1.gen på en bilcross kavalkade film, men jeg liker understellet og motor rommet på 88-91 (2.gen) mye bedre, og de blir nok umulig og finne billlig nok, så derfor blir det civic, som stort sett er samme bilen.

Er det noen for og bakdeler med og ha "rumpe" på bilen? (HB vs. sedan) Blir hvertfall lettere og montere tanken i et "eget rom" i bagasje rommet på sedan, og lettere og montere radiatoren bak på sedan.. Og jeg tror faktisk ikke sedan er noe serlig tyngre. Også kanskje den tar litt mer plass når man skal kjøre sperre linje.

Er det noe vesentlig forskjell på skive og trommel brems i bilcross? Jeg har kjørt på Artic Circle Raceway med min bil, som har trommler, og der ble bremsene meget varm, og mistet bremsene til slutt. Men blir jo langt fra like stor påkjenning på grus, pluss at man ikke kjører så mange runder i et strekk, og med skikkelig bremse veske så skal de nok holde en del lenger uansett..

har kjørt med og uten sveisa diff på fwd jeg... det går MYE bedre med sveisa enn uten...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, regnet nesten med det, men hvordan blir det på asfalt løpene da? fremdels mye bedre? Kan jo ikke være noe særlig og svinge med :p

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Civic RWD bilcrossbil her i Trondheim.

ganske sikker på at det er en Rally Cross bil.

S2000 motor med ITB, faktisk den som har rekord på bjørnstad av hondaer. 260whp tror jeg et var. eller kanskje det var 280hp, ble litt usikker.

Bygget av einar stokdal om jeg ikke tar helt feil.

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye teite spørsmål der oppe, ble så veldig ivri..hehe

Men takk til alle som har svart.

Starten er vell veldig viktig i bil/rally-cross, så sveiset diff er vell et møst.

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider