Gå til innhold

Opel kadett e 90' +Turtallsteller

Ranger emnet

droopi

Anbefalte innlegg

God dag (Første tråd på forumet, ikke dårlig).

Har en Opel kadett E 1.6i 1990, men jeg vil gjerne få satt inn en RPMteller. Vanskelig operasjon på den bilen? Evt. hvilke type teller anbefaler dere til en grei pris og grei innstallasjon?

Har også et annet problem med bilen, vet ikke om flere har vært borti det samme. Men tennigsmodulen (sitter bosch fordeler i den) har en lei tendens til å stryke med, ingen klarer å finne grunnen. Klarer ikke finne noen sammenheng med de gangene den ryker heller. Men har byttet den 3 ganger nå iløpet av 7mnd ca, og det er jo kostbart. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du kan jo bytte hele instrumentpanelet i dashen til et med turteller i...

Noen Kadett E og Ascona C har dette, men jeg er ikke sikker på hvorfor det bare er noen... Kansje noen andre som vet?

Mitt råd er iallefall å ta en tur til nermeste bilopphugger:)

"Samme hva det koster. Så lenge det er billig."

- Opel Kadett E Cabriolet 93mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at dette har vært orginalt i noen som helst kadett. Men hva vet nå jeg:)

Uansett, selv om jeg hadde evt. tatt turen til vazelina og funnet frem et, er det pes å koble til motor? Jeg har ingen mastergrad i bilskruing, men jeg er rimelig nevenyttig, og skulle klart det rimelig lett med mindre det er en pyramide som må bygges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kadett E hadde analogt instrument med turteller i GT utgaven (Muligens noen Cup og Joy utgaver også).

Det du må gjøre i tillegg er å bytte speedowire, er litt lenger grunnet speedo`n stå litt på siden og ikke i midten

som du har nå.

Du må tilkoble den grønne ledningen fra hjernen som inneholdet turtallsinfo til instrumentet, hvis ikke den ligger klar.

Noen har det og noen ikke....

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider