Gå til innhold

Bytte av fremlykter, godkjenning?

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg har planer om og kjøpe en Opel Vectra B ( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8858671&sid=6aZSRi13z840573&pos=16&tot=120 )

Jeg har planer om og bytte ut mine fremlykter til disse: http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6530

Trenger jeg da noen godkjenning, eller er det bare og montere og kjøre på? :P

Mvh

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inn på verksted å få de justert :) For din egen del og motgående kjøretøy, kjørte en liten stund med ujusterte lys, og det var ikke alltid like morro å få andres langlys midt i fleisen pga av mine dårlige justerte lys :) hehe :)

Men de må ikke godkjennes :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lys MÅ være E-merket, altså, må de være godkjente.. om du må dra til biltilsynet med bilen for å få de godkjent, vet jeg ikke... Men at du kan få problemer med politi/biltilsyn dersom de ikke er godkjente er det ikke tvil om..

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de er E merka eller DOT merka er det lovlig, nettopp montert nye lykter på min civic omtrent samma type form som de lyktene du er keen på å kjøpe. Fungerer fint å justere selv ;) Jeg klarte det i hvertfall, tålmodighet er tingen =P Er det Angelyes på de lyktene, for hvis det er det så må du sette inn en spenningsregulator. Siden kommer 14,4V fra dynamoen, for da blir diodene i angeleyesa ødelagt. Enten kan du koble dem på en ekstern bryter og rett på batteriet eller koble dem til parken som jeg har gjort.....ett annet problem er at når du setter på fjernlyset så slås nærlyset seg av....det skal det ikke gjøre. Det skjedde med meg, men etter å ha bytta om en kabel så funker det. Mhv Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider