Gå til innhold

Polardego: Prosjekt Homer - 79 Audi 100 5S

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hoho, nå har du fått tak i en klassiker ja!

96000?! fader, nå har du skutt gullfuglen...er ikke mange av 5S-ene som går på norske veier lenger, og ihvertfall ikke en som er så strøken som denne.

(er det noe rust?)

Glad for at du skal prøve å beholde en del av orginaliteten i bilen!

BBS RS-felger og litt senk skal du få lov til å fikse på den, hehe.

Råtøff bil du hadde før også, den svarte, riktig tøft stuk på den;)

Du har god smak, det skal du ha! hehe

Lykke til videre med alle prosjekter!:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho, nå har du fått tak i en klassiker ja!

96000?! fader, nå har du skutt gullfuglen...er ikke mange av 5S-ene som går på norske veier lenger, og ihvertfall ikke en som er så strøken som denne.

(er det noe rust?)

Glad for at du skal prøve å beholde en del av orginaliteten i bilen!

BBS RS-felger og litt senk skal du få lov til å fikse på den, hehe.

Råtøff bil du hadde før også, den svarte, riktig tøft stuk på den;)

Du har god smak, det skal du ha! hehe

Lykke til videre med alle prosjekter!:)

Hyggelig å høre, vi begynner å gjøre den klar for lakk denne helgen her... Er nødt å få ut fingeren slik at bila blir ferdig til sesongen. Har funnet ut at jeg har 5 biler som skal lakkeres...

Takke gudene for at jeg jobber sammen med en oppretter/lakkerer... :eek:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på nettet i helgen og letet etter deler, så nå har jeg fått tak i følgene:

- Ny støtfanger bak

- Bedre støtfanger foran

- Nye plasthjørner foran

- Brukt påfyllingsrør som er helt

- Giver i bensin-tanken

- Ny lysbryter

- Audi 200 frontspoiler. (for 1 euro)

Så nå er jeg i rute i forhold til de delene jeg manglet...

Slik som tidskjemaet ser ut, så blir denne muligens gjort klar for lakk denne uken...

Når det gjelder senkesett, så blir jeg å benytte senkefjører fra Typ 44. De laveste jeg har funnet er 65/35 og 55/35, hadde jeg fått tak i en 60/60 sett så hadde jeg blitt fornøyd...

Jeg har forresten ikke sett noen "lett" modifiserte typ 43 hva nå det enn kommer av, kanskje noen andre har sett noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jååååååååå... Da er det ankommet betar til Homer. Jeg og Hr. Christensen var oppi Kongsvinger og hente det som var ankommet til faren hans i Sverige.

Ny fanger bak, brukt fanger foran og nye sidehjørner foran. Påfyllingsrør samt nye bryterhendler rundt rattet...

I tillegg var Audi 200 Turbo frontspoileren også kommet...

Frambein med 5 bolt fra Audi 100 Turbo er også i boks og imorgen er vel BBSene kommet til Töckfors tenker jeg... : smil :

Så nå har jeg nesten alt av deler klart, i tillegg kom det en ny støtfanger bak til Passat også...

Bilde_793.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jåååå, da fikk jeg omsider beskjed om at BBS RS'ene til Homer var ankommet Töckfors med bussgods og jeg hev meg i den flotte Citroën ZX'n jeg har og dro avgårde...

Da jeg passerte Ørje så synes jeg at det ble litt vel mye vibrasjoner i dekket og stoppet for å sjekke... Og ganske riktig, punktert. Ikke hadde jeg med jekk og reservehjulet var også flatt...

Litt luft var det igjen, og jeg kjørte nedover mot Ørje i håpet om at det ville holde dit. Men den gang ei...

Bilde_191.jpg

Bilde_190.jpg

Fant ingen annen utvei og ringe John-Arne for å få sjekke hva som var nærmeste bergningsbil... Og mens jeg venta på at Viking skulle ringe så fant jeg endelig ut av selvutløseren på kameraet mitt... Ja, jeg kjeda meg...

Bilde_192.jpg

Bilde_193.jpg

Bilde_194.jpg

Bilde_196.jpg

Bilde_197.jpg

Så midt i fotosession ringte jaggu Viking, og han skulle ikke ha mindre enn 2700,- for å komme til unnsetning... Da ble reaksjonen sånn...

Bilde_199.jpg

Så det ble til at jeg gav faen og heller kjørte 3 km på felgen ned til Shell på Ørje, der fikk jeg hjelp og et ressursdekk på bilen. Så bar det videre til Töckfors og hente felger, og de var i alle fall fine...

Bilde_201.jpg

Takk for i dag...

Bilde_200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så midt i fotosession ringte jaggu Viking, og han skulle ikke ha mindre enn 2700,- for å komme til unnsetning... Da ble reaksjonen sånn...

Bilde_199.jpg

Naf er fint ;) hehe.. Bra tråd :)!

RÅE felger og! Polerer opp igjen?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider