Gå til innhold

Monoblock ønske kjøpt

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Tviler på at det er et "nille" produkt. Snakka med folka på Eltek, og de har jo drevet med HiFi i endel år. Riktignok er de nye innen bilstereo, men de har iallefall rykte på seg for å ha peiling og å være ærlige. Skal bli spennende å se. Dempingsfaktor på 500 gir iallefall god kontroll på elementet.

Gi tilbakemelding hvis du går for denne. Sjøl skal jeg kile en Boston Acoustics 12" med denne...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabel forsterkere er langt ifra dårlige produkter.

Har testet mange av de, og er mere fornøyd med disse enn f.eks rockford sine monoblokker, ihvertfall i forhold til prisen. :D

Disse hadde mer kontroll i bassen, og var litt renere i lyden.

Når det gjelder de 2 og 4 kanals forsterkerne så var de meget rene og gode i lyden. Mellomtonen hadde mye kropp. Mens RF var litt mer mørk og mindre detaljert.

Ren og god effekt med godt utseende til laaaav pris..

Ring meg for å få et prisoverslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger strømblokk og strømkabler, samt signalkabel.

Har spillern din egen sub-utgang? Er det i tilfelle en eller to plugger på denne?

Er det en plugg trenger du en Y-splitt til signalkabelen, men er det to plugger, eller du bruker en "vanlig" utgang slipper du unna Y-splitter.

Det jeg bestillte meg var to strømblokker og to strømkabler.

Signalkabel og evt. Y-splitter er et spørsmål om smak og penger, men bruk skjermede kabler!

Lykke til.

Edit: Litt trykkleif på morrakvisten

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillern har ikke sub utgang .. Jeg har en strømkabel og en signalkabel som går dvs fra batteri og spiller .. Har en dls forsterker fra før av . Trenger jeg en sepparat strømkabel til forsterkern eller ?? Og hvordan blir det med signalene ?? sendes fra hvor til hvor ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ha gjort:

Går ut ifra at du skal ha forsterkern i bagasjerommet, og da ville jeg sjekka plasseringa du skal ha. Husk at forsterkere ikke skal skrus direkte til blikket i bilen.

Fest denne på en treplate som er skrudd fast til bilen. Isoler skruhodene på skruene som fester plata til bilen, (limm på 3 - 5 mm gummi el.l), slik at det ikke blir kontakt når du skrur fast forsterkeren.

Plukk av + lederen fra batteriet.

Vet du omtrent hvor forsterkern skal sitte, så måler du hvor lange kabler du trenger, og legger til litt ekstra, så du har noe å gå på.

Strømkabelen (+) kappes, og festes i strømblokka. Derfra tar du en kabel til hver av forsterkerne. Fest jordingskablene (-) i hver forsterker og koble dem til en strømblokk på samme måte som med (+) kablene, og fest hovedlederen til karosseriet.

Bagasjeromlåsen eller festet til sikkerhetsselen er et godt jordingspunkt. Pass på at det er fritt for lakk og skitt, vask gjerne med sprit og skru godt til.

Kapp til en ledningsstubb til styrestrøm, og koble denne med standard kabelsko el.l.

Deretter kobler du en Y - splitt til hver plugg på signalkabelen din, noe som gir deg 2xL + 2xR kanaler, som du kobler på riktig sted på hver forsterker.

Bruker konsekvent L(left) og R(right) da det som regel går i engelsk på disse tingene.

P.s Du har sikring som er godt nok dimensjonert? ca 70 - 80 A trengs her. Ellers får du jo billige automatsikringer også hos Eltek.

Lykke til!

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider