Gå til innhold

Problemer med Speedometer på Corrado '91

Ranger emnet

2.0_G60

Anbefalte innlegg

Jeg har en Corrado der speedometeret ikke fungerer. Noen som har hatt tilsvarende problem, og vet hvor jeg skal begynne å lete etter feil?

Bør vell også nevne at tempmåleren ligger død på minimum.

Kan det være så enkelt som dårlig kontakt bak speedometeret?

Noen andre "enkle" måter å feilsøke på?

Noen tips? :thanks

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Corrado der speedometeret ikke fungerer. Noen som har hatt tilsvarende problem, og vet hvor jeg skal begynne å lete etter feil?

Bør vell også nevne at tempmåleren ligger død på minimum.

Kan det være så enkelt som dårlig kontakt bak speedometeret?

Noen andre "enkle" måter å feilsøke på?

Noen tips? :thanks

Jeg ville skrudd ut speedoen og sjekket om noen ledninger var løse. Hadde det problemet engang.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappet ut instrumentet og fann ut at speedometervaieren var gåen, ikke noe verre enn d. Temp'en regner jeg med er føler eller dårlig kontakt.

Nissan 200SX -97'

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Shit!

Møller leverer ikke speedometervaier lengre. Mekonomen, Norsk Bildelsenter og BilXtra klarer heller ikke å skaffe. Har ringt en bilhugger, men speedometervaier er noe de vanligvis ikke tar vare på.

Noen forslag?

Og byttet føler for vanntemp, men temp måler er fortsatt død. Noen forslag her også eller?

Nissan 200SX -97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at du byttet riktig vanntempføler? dette kan være litt risky, men prøv å koble litt strøm (prøv med den laveste spenningen du har, 2v eller noe, og jobb deg oppover) til kontaken til føleren og se om du får noen reaksjon (husk å ha på tenningen...). da ser du om det er noe feil på instrumenteringen i seg selv eller i en del av føleren.

men OBS! har du for høy voltstyrke (husker ikke hvor sterkt signalet er), kan du brenne kretser og slikt, det er ikke spesielt bra :(

og for deler, prøv tyskland, og spesielt ebay.de

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske sikker på at jeg byttet rett føler. Den lengst frem mot fronten, ikke den med blå kontakt som går til hjernen.

Takk for tipset med å sette på litt spenning. Og for ebay.de, visste ikke at d fantes en gang. Hehe...

Nissan 200SX -97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider