Gå til innhold

Kjøpe V40?

Ranger emnet

bussemannen

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her nå og vurderer å kjøpe en Volvo V40, men ser flere har gått langt (200 000), er disse bilene av god gammel Volvo kvalitet så det ikke gjør noe, eller begynner de å bli slitne da?

Hvordan er de forskjellige motoralternativene? Jeg trenger ingen bil som går noe fælt, men bør jo klare oppoverbakkene. Er da litt tvilende til 1,6 literen, men 1,8 holder vel? Hvordan er TDi 90hk? Er det noe jeg bør passe på? '96 modellen vet jeg slet en del med barnesykdommer så den blir det ikke, men er det noe jeg bør passe på og spørre selgeren om?

takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

200.000 synes ihvertfall jeg er litt mye ja.

V40 har vel kanskje ikke den typiske Volvo-kvaliteten (delvis Renault og delvis Mitsubishi som den er), men tar man vare på dem ja så holder dem lenger enn snitten tror nå jeg.

1.6 er puslete, hold deg langt unna!

1.8 går vel an på de fleste måter, men har litt gubbe-preg over seg.

2.0 er omtrent som 1.8, men tåler at du hekter på en tung henger el.l.

2.0T, da begynner vi å snakke. Drar fint, og koster ikke skjorta som storebror:

2.0 T4. Kongen på haugen. Har aldri prøvd en selv, men tipper flere av mine med-x40-eiere har mye godt å si om den. ;) Koster dog alt for mye for en vanlig 20-25 årings lommebok.

1.9TDI...aldri prøvd, aner ærlig talt ikke, men kan tenke meg at den og er noe ala 2.0T. Dvs helt kurrant og drar greit.

96 modellen har vel et par puslete barnesykdommer. F.eks så har min egen "sig" i bakluka så ting "gnager" og har dannet rust på et par hjørner. Bortsett fra det så har ikke min 96 modell noen av disse mer kjente barnesykdommene. Kommer ærlig talt ikke på dem en gnag nuh.. :D

Spørr selgeren om den vanlige smørbrød-lista så kommer du nok langt.

Regner med flere kommer med innlegg her etterhvert, så kanskje noen har noe utfyllende, evt sin egen mening...?

Lykke til uansett! :)

Mvh

Dan

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

200 00km e en del, å eb vil merke at bilen begynner å bli litt slitt. selv kjører eg 02 mod 1,9TDI på 116HK. den motoren er til å anbefale. passeli me kraft. den dieselen på 90hk, ville eg ha prøvd å styrt unna. litt sløv....

Kjør Hardt, Kjør Stillt, Kjør VOLVO Med Diesel:)

Volvo V40 1,9 TDI 2002 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Er enig med at 200000 km er mye, men det kommer jo litt ann på hva som er gjordt med bilen også da. Om den er godt vedlikeholdt, fulgt servicer ovs. Hadde selv en v40 1,9 tdi 1999 modell med 95 hk, og var kjempe fornøyd med den. Hadde ingen problemer med den, eneste jeg hørte etter jeg hadde solgt den at giroverføringen var blitt dårlig, men det er jo en vanlig feil på tdi og generelt med de med renault kasse. Men er vel lett og tro at det er kassen som er noe gale med istedenfor. Tdien er ikke noe daff bil akkurat. Har t4 1999 modell nå og er kjempe fornøyd med den. Sprek og kjempe god og kjøre. Så skal du bruke litt ekstra penger på bil, så er t4 appslutt til å annbefale. Ser de ikke er så alt for stiv pris på lenger også.

Lykke til med bilkjøpet ;)

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg er lei for å meddele at det ikke ble noen V40 på meg i denne omgang. Bilen til dama bestemte seg for å ta kvelden så da måtte vi bare ha ny bil så ble en mazda 626 kobi. Men må kanskje ha en bil til snart så skal prøve å bruke litt bedre tid og finne meg en god V40 da, kanskje til og med en T4. Så kan dama arve mazdaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider