Gå til innhold

Stabilt... Right...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

BTW:BLYTUNG bufring her...ikke 56K-friendly.

 

En liten høy-hastighetsfilm av div motorkomponenter... Hvis noen sier til meg at "ventilmekanismen min er helt stabil og går på skinner den"...så vil jeg kalle de løgnere. http://www.racingsprings.com/movies/test004.avi

 

Edit: Et par til,i tilfelle den andre ikke er helt god. Den kommer og går litt.. http://www.racingsprings.com/movies/PRI%20Web%204.wmv

http://www.racingsprings.com/movies/PRI%20Web%202.wmv

 

Comments? :thanks

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrik.jpg

 

 

Ja, mon tro hvorfor F1-motorer bruker pneumatikk istedenfor fjærer? Masse masse i rask bevegelse har gjerne lett for å ende i tragedie. Og folk flest tenker vel noe i de baner som "jeg trenger da vel pokker ikke noe oppgraderte fjærer til disse trimkammene. Se her 'a; de er jo ikke det minste HVASSE!". :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om elektro mekaniske ventiløftere?

 

Vet at Renault drev og testet det for en stund siden på en F1 motor. Da slet de med at de måtta ha 48v batteri.

 

Kan jo sette en sylinder i åpen posisjon, altså den henger bare med. Sikkert hendig på en v12 motor og kunne kople ut 4 sylindre f.eks for og spare drivstoff.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm var det så ille det der a? Jeg syns det så ganske bra ut jeg. Det var jo tross alt helt oppi 10 000 rpm og jeg så ihvertfall ikke noen antydning til ventilflyt. Det at fjæra svinger litt opp og ned er jo bare helt natulig og det er vel heller ikke så rart at ventilstammen flekser litt ved det turtallet.

 

vil man unngå problemer med ventilflyt uten å bruke steinharde ventilfjærer så bruk desmodromic valves. Bare synd at man bare får det til Ducati motorsykkler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm var det så ille det der a? Jeg syns det så ganske bra ut jeg. Det var jo tross alt helt oppi 10 000 rpm og jeg så ihvertfall ikke noen antydning til ventilflyt. Det at fjæra svinger litt opp og ned er jo bare helt natulig og det er vel heller ikke så rart at ventilstammen flekser litt ved det turtallet.
Husker ikke hvilken film det var...men telte du omdreiningene som en ventilfjær gjorde og regnet det om til "turtall"? Og,hvis lilleenden på ventilen går sånn...kan du inbille deg hva ventiltallerkenen gjør? Og så "spoler vi frem" til riktig hastighet og tenker over hvor mye ting slingrer i toppen når det man ser i slowmotion der skjer 5000 ganger per minutt. I hodet mitt er det ganske dramatisk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår