Turboed1 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 BTW:BLYTUNG bufring her...ikke 56K-friendly. En liten høy-hastighetsfilm av div motorkomponenter... Hvis noen sier til meg at "ventilmekanismen min er helt stabil og går på skinner den"...så vil jeg kalle de løgnere. http://www.racingsprings.com/movies/test004.avi Edit: Et par til,i tilfelle den andre ikke er helt god. Den kommer og går litt.. http://www.racingsprings.com/movies/PRI%20Web%204.wmv http://www.racingsprings.com/movies/PRI%20Web%202.wmv Comments? :thanks Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ja, mon tro hvorfor F1-motorer bruker pneumatikk istedenfor fjærer? Masse masse i rask bevegelse har gjerne lett for å ende i tragedie. Og folk flest tenker vel noe i de baner som "jeg trenger da vel pokker ikke noe oppgraderte fjærer til disse trimkammene. Se her 'a; de er jo ikke det minste HVASSE!". :knock: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hva tror dere om elektro mekaniske ventiløftere? Vet at Renault drev og testet det for en stund siden på en F1 motor. Da slet de med at de måtta ha 48v batteri. Kan jo sette en sylinder i åpen posisjon, altså den henger bare med. Sikkert hendig på en v12 motor og kunne kople ut 4 sylindre f.eks for og spare drivstoff. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 HVis man ser nøye etter,så ser man hvor lite stabil ventilstammen er også... grunnen til slitte ventilstyringer ser man der. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hm var det så ille det der a? Jeg syns det så ganske bra ut jeg. Det var jo tross alt helt oppi 10 000 rpm og jeg så ihvertfall ikke noen antydning til ventilflyt. Det at fjæra svinger litt opp og ned er jo bare helt natulig og det er vel heller ikke så rart at ventilstammen flekser litt ved det turtallet. vil man unngå problemer med ventilflyt uten å bruke steinharde ventilfjærer så bruk desmodromic valves. Bare synd at man bare får det til Ducati motorsykkler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hm var det så ille det der a? Jeg syns det så ganske bra ut jeg. Det var jo tross alt helt oppi 10 000 rpm og jeg så ihvertfall ikke noen antydning til ventilflyt. Det at fjæra svinger litt opp og ned er jo bare helt natulig og det er vel heller ikke så rart at ventilstammen flekser litt ved det turtallet. Husker ikke hvilken film det var...men telte du omdreiningene som en ventilfjær gjorde og regnet det om til "turtall"? Og,hvis lilleenden på ventilen går sånn...kan du inbille deg hva ventiltallerkenen gjør? Og så "spoler vi frem" til riktig hastighet og tenker over hvor mye ting slingrer i toppen når det man ser i slowmotion der skjer 5000 ganger per minutt. I hodet mitt er det ganske dramatisk... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.