98 volvo 940 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Har en helt orginal 1998 940 2,3LT som e kunne tenkt me litt mer hester ut a:thumb , Noen som har noen gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Enkleste og billigste er å skru opp turbo trykket ditt. Stram opp wastegaten ved å legge mellom 2 skiver på hver skrue som holder wastegate klokka. Gratis trim ;) Skal du videre da så er det chip, effektanlegg og luftfilter som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98 volvo 940 Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 takker:D vor mye får du ut av an da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 da vil du ligge på noe ala det samme som FT motoren, ca 0,5-0,6 bar i trykk og noe rundt 150-160HK hvis man ser ut ifra hva som FT`n kom med på samme trykk... Som s90r sier, chip, 3" eksos, luftfilter og evt en ny wg-klokke og 1 bar i trykk, vil du få en litt mer villig FK (LT)... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Og hvis du går enda ett hakk videre så er det større alu ic og annen kam som gjelder.. neste steg må bli turbo og topp... Med chips, filter, eksos og høyere trykk så påstår døm at det skal bli 220hk eller noe i den gata. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 lad 0.8, INVESTER(ja leg merke til store bokstaver) i en ny kam, A f.eks koster fuck all og funker fint som brennevin. men etter trykkjustering er det best å kjøre kvasst en tur(etter den er varm og klar selvsagt) åsså skru ut en plugg å se åssen den ser ut.. er den hvit/gul har du gått for langt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Har en helt orginal 1998 940 2,3LT som e kunne tenkt me litt mer hester ut a:thumb , Noen som har noen gode tips? Lurer på om det står Turbo i vognkortet ditt?! Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Lurer på om det står Turbo i vognkortet ditt?! ingen 940 turbo har lt motor. Er det en 940 turbo har den b230 ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Jeg har nå b230fk (lavtrykksturbo) jeg da. Noe som sitter fra og med 95 trur jeg. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Jeg har nå b230fk (lavtrykksturbo) jeg da. Noe som sitter fra og med 95 trur jeg. ja,men du har ingen 940 turbo fordi. alle 940 ifra sent 95/96 hadde turbomotorer. Den som heter 940 turbo har b230ft og annet utstyr som standard. dog så fikk en jo det utstyret en ville på de fleste modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Javel. Så vis jeg forstår dette riktig. Så er alle sent 95 96 turbo (fk) Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Javel. Så vis jeg forstår dette riktig. Så er alle sent 95 96 turbo (fk) Alle 940 fom. 1996 har turbo. Enten FK eller FT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Fk / Ft motor er samme på seinere årsmdeller, bare wastegaten som skiller. Bilene er levert med forskjellig utstyr, men i motorn er forskjellen på 165hk og 136hk bare turbotrykket. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 bare wastegaten som skiller Actuatoren som er forskjellig. 136hk 135hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 136. men tilbake til topic, ny wastegate(0,8bar) og ecomax chip fra vikingchip. Viss du liker bunndrag og en veldig "behagelig" bil å kjøre med lavt forbruk ( jeg ligger på 0,7 på tur) beholder du orginalkamen. vil du ha mer toppeffekt og bråere effektkurve går du for en "A" eller "VX"/"VX3" kam, dette er orginalprofiler så det koster deg ikke stort mer enn ca 1500,- for en NY kam. 0,8 wg koster 1500,- og chippen koster 1500,- det blir 3000-4500kr for 70 hester ekstra. 43-65kr pr. hest. god natt Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.