Gå til innhold

Trimming

Ranger emnet


98 volvo 940

Anbefalte innlegg

da vil du ligge på noe ala det samme som FT motoren, ca 0,5-0,6 bar i trykk og noe rundt 150-160HK hvis man ser ut ifra hva som FT`n kom med på samme trykk...

 

Som s90r sier, chip, 3" eksos, luftfilter og evt en ny wg-klokke og 1 bar i trykk, vil du få en litt mer villig FK (LT)...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du går enda ett hakk videre så er det større alu ic og annen kam som gjelder.. neste steg må bli turbo og topp...

Med chips, filter, eksos og høyere trykk så påstår døm at det skal bli 220hk eller noe i den gata.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lad 0.8, INVESTER(ja leg merke til store bokstaver) i en ny kam, A f.eks koster fuck all og funker fint som brennevin.

 

men etter trykkjustering er det best å kjøre kvasst en tur(etter den er varm og klar selvsagt) åsså skru ut en plugg å se åssen den ser ut.. er den hvit/gul har du gått for langt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt orginal 1998 940 2,3LT som e kunne tenkt me litt mer hester ut a:thumb , Noen som har noen gode tips?

 

Lurer på om det står Turbo i vognkortet ditt?!

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå b230fk (lavtrykksturbo) jeg da. Noe som sitter fra og med 95 trur jeg.

 

ja,men du har ingen 940 turbo fordi.

 

alle 940 ifra sent 95/96 hadde turbomotorer.

Den som heter 940 turbo har b230ft og annet utstyr som standard.

dog så fikk en jo det utstyret en ville på de fleste modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

136.

 

 

 

men tilbake til topic, ny wastegate(0,8bar) og ecomax chip fra vikingchip.

Viss du liker bunndrag og en veldig "behagelig" bil å kjøre med lavt forbruk

( jeg ligger på 0,7 på tur) beholder du orginalkamen.

 

vil du ha mer toppeffekt og bråere effektkurve går du for en "A" eller "VX"/"VX3" kam, dette er orginalprofiler så det koster deg ikke stort mer enn ca 1500,- for en NY kam.

 

0,8 wg koster 1500,- og chippen koster 1500,-

 

 

det blir 3000-4500kr for 70 hester ekstra. 43-65kr pr. hest.

god natt

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår