Gå til innhold

innspill til komplett anlegg? Hertz, Helix, dynaBel

Ranger emnet

DatDude

Anbefalte innlegg

jeg skal snart kjøpe komplett bilstereo, så derfor trenger jeg innspill på mitt oppsett. handleliste:

helix dark blue 4

dynabel bf 4501

hertz hks 165

hertz hx 250 D evt. hx 250

har alpine sxs-1757 fra før av som jeg sannsynligvis setter i sidene bak. evt. brokoble helix forsterkeren til hertz komp.settet?

Har noen innspill på elementene?

vet noen om hertz hx 250/d er tunge og drive?

og til slutt tror dere dette vil være gode kombinasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom jeg skal bruke dynabel bf4501 til subben, er det like så greit å kjøpe hertz hx 250? i steden for hx 250d i 2 ohm? hvilken forskjell vil dette utgjøre? vil forsterkeren bruke mer strøm i 2ohm eller har dette ikke noe å si?

i hvor stor grad er det lydforskjell med subben i 2ohm og 4ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å kjøre ett element. skal bruke 50mm2 strømkabler. har 70a dynamo og 60ah batteri. tips ang. strøm? tenkte kanskje på ny dynamo hvis prisen ikke er for stiv. vet noen hvor mye en 90a eller 120a dynamo ligger på?

bør jeg invistere i nytt batteri? hvis så har noen tips til hvilket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke tenk på ny dynamo du,legg opp en en litt tykkere kabel fra dynamo og direkte til batteri,legg en ekstra kabel fra chassiet fra dynamoen,og til karosseriet til bilen,har du over 14v i ladespenning så holder det.

ett nytt batteri er bestandig en god invistering når en skal montere en litt større stereo.

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvordan forsterkerene mine vil fungere med elementene jeg har valgt ut? tenker på om elementene får nok "mat."? burde jeg kjøre 4 kanaleren brokoblet til kun hertz settet eller bruke den til både hertz settet og alpine settet jeg har fra før av?

ikke brokobble iallefall,da er det bedre du bruker den som fire kanaler....blande forskjellige høytalere forran og bak har jeg dårlig tro på.

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider