MichaelV Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Har et lite dilemma.... Bruker for tiden et Morel Pulse 5,25 "sett montert i kickpanelet (bmw e36), men dette holder ikke helt ned til subben så jeg lurer på en midbass. Det blir da en 6,5 " montert i døra. Saken er da, er det noe vits å beholde 5,25" i kickpanelet eller skal jeg heller kjøpe en god 6,5 " som kan ta over hele jobben. Alt blir delt aktivt fra spilleren... Michael Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ingen... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ingen... Hadde jeg vært deg, så hadde jeg montert en 3" øverst i døra. (På noen så er det originalt høytaler der) i tilleg til 6,5" i døra. Det fins også dørpaneler til din bil, å få kjøpt. Send mail til ordre@audio-art hvis det er interresant. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Har sendt deg PM Mulig jeg kommer til å kutte ut 5,25 " i kickpanelet og ha 3 øverst i døra og 6,5 " nederst. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn985 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 kjøp ett godt komponentsett og en 2 kanaler til og drive det så blir d mye bedre. bruk også god tid til og stille inn lyden du vil ha.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg er interessert i å vite om du har forsterker på frontsettet, hvilken delefrekvens du har, og hvor mye flid du har lagt i å montere det så det spiller slik det skal. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg montert en 3" øverst i døra. (På noen så er det originalt høytaler der) i tilleg til 6,5" i døra. Det fins også dørpaneler til din bil, å få kjøpt. Send mail til ordre@audio-art hvis det er interresant. Jeg hadde heller satset på et toveis sett med en diskant på dashen og en 6 tommer i døra. Det finnes sikkert diskanter som går litt lengre ned i frekvens for å heve lydbildet (tilsvarende min gamle Infinity Beta One som deles på 1,5 kHz). 3 tommere gir deg et treveis-sett og krever mer av passive filtre, forsterker-kanaler og innstillinger. Dessuten er min erfaring med slike små mellomtoner at de må være av svært god kvalitet for ikke å vrenge når man spiller høyt. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg er interessert i å vite om du har forsterker på frontsettet, hvilken delefrekvens du har, og hvor mye flid du har lagt i å montere det så det spiller slik det skal. :) Selvfølgelig er det forsterker. Det eneste som er sikkert er at jeg skal bruke en zapco dc 200.2 på frontsettet, men hvis det skal deles aktivt er jeg jo avhengig av litt flere kanaler så da må det kjøpes inn flere forsterkere. Spillern blir en sak fra pioneer eller alpine med innebygget dsp regner jeg med. Zapcon har jo innebygget dsp, men den blir jo ikke i bruk siden jeg skal ha spiller med dette.. Monteringen skal gjøres skikkelig, men ikke veldig fancy eller med for mye ombygginger. For å gjøre det litt enklere så er dette det jeg har i dag som jeg kunne tenke meg å bygge litt videre på. -Morel Pulse 5,25" komp sett -Zapco DC 200.2 -35mm strømkabel(ferdig strukket) -2 stk monster signalkabler og den balanserte kabelen til zapcon (ferdig strukket) -4 stk høytalerledninger (ferdig strukket) -Deksler til dørpanelene for montering av 6,5" (bestilt) Kom med forslag til hva jeg kan gjøre om/ut av dette !! Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg har iallefall gått for 3veis fra Hertz. 5,25" i kickpanel, 3" mellomtone i dør og diskant på dash. Har ikke fått montert dettte enda, men regner med det skal funke bra. Eneste bekymringen er at 5,25" kanskje er noe lite for midbass.... Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Det finnes add on kits fra Morel som du kan bruke til ditt oppsett. Les mer om de på http://www.morelhifi.com Oppgradere til Elate 6-2 ville vært en oppløftende opplevelse eller å ta den helt ut med Morel Elate 6-3 og de nye CDM-88. Hvis du vil beholde "the Morel sound" så kan du sende meg en mail så kan vi se hva vi kan finne til deg. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Ja, morel kunne vært noe det. Er hverfall veldig fornøyd med pulse settet. Jeg har deg på msn så vi kan jo snakkes når du har tid. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hvis noen kan gi meg et knakenes godt tilbud på et treveissett med 6" 3" og diskant så tror jeg det er tingen. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Hvis noen kan gi meg et knakenes godt tilbud på et treveissett med 6" 3" og diskant så tror jeg det er tingen. Det ordner vi! Litt vanskelig å nå meg på MSN for tiden men send en mail så skal jeg se hva som kan ordnes. Mvh Pål i Nashville, Tennessee. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Er enig med Morel her. Ta den helt ut.. Morel Elate 6-3 ;) Hehe Det er niiiiice... ! :D Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg