Gå til innhold

motor og karosseri spm corsa b

Ranger emnet

johnivar88

Anbefalte innlegg

Får nå gjort noe jeg kaller et røverkjøp på en Corsa B som kun er rullet 120 000 for 5k. har allerede begynt med store planer og styling er bestilt :)

men man kan vel ikke ha en grom bil uten grom motor så da lurer jeg på hvilke alternativer jeg har..? har hørt at det skal være mulig å ta en Calibra motor oppi der? men det er sikkert bare rykter? uansett. er det noen som har gjort noe evt har mye HK i sin corsa som jeg kan se etter? leste såvidt om 3 motorer på 1.8 og 2 liter.. en NE og XE tror jeg, fins det noe større? evt kraftigere av 2en?:) og hvor mye hk får man ved turbo og chipping, effektannlegg og filter i dette tilfellet? turbo tviler jeg på at jeg gidder men er lov å friste:) regner med at 115hk flytter seg ganske heftigt i en corsa, men hadde vært morsomt med noe hakket sprekere også med mindre noen kan argumenter for hvorfor det ikke er vits elle trengs.. :) det var vel alt tror jeg..

btw. er det mangen som kan være intresserte i orginal front fanger og bakfanger pluss begge lyktene fremme og bak? stor interres for dette på opel forum osv?

takker for svar :)

MVH

John Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fint plass til c20let(calibra turbo motor) Oppi der. Org 204hk.

Har selv c20xe i min corsa-A 150hk, og turbo motoren er den samme, men med trurbo.

http://www.mathijssentechnics.nl/?taal=2 har alt du trenger for å bygge om.

Hvis du søker etter kiv tuning sin corsa b prosjekt finner du masse info.

Edit

Her er Kiv sin corsa: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=53144&highlight=kiv

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så din motor er den samme som calibra motoren bare uten turbo? så med calibra motor org 204 hk eller no, å chippiing å litt smådill så skal denne her gå strålende altså?:) men hvor får jeg tak i en sånnen motor billigst?:) om det er i sverige eller tyskland gjør ingenting..:) regner jo med at girkasse må også til i og med at jeg har 1.4.. og til syvende og sist.. leste noe om drivakslene ikke passa helt.. passer de så godt med et conversion kit?:) takker for rask respons!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kjøper ombygningskit fra http://www.mathijssentechnics.nl/?taal=2 får du med nye drivakslinger etc. Om du vil ha litt inspirasjon ligger det endel bra tråder på corsasport.co.uk

styling ville jeg nok kjøpt i tyskland. Angående felger så må du bare se an litt selv hvordan "stil" du vil ha på Corsan, kan feks gå for 7x17 et 42+, eller så kan du jo feks ha 9x16 et 15 også, men da vil det jo bygge endel utenfor. 14x8 er også fett :D

Men LSP har jo noen skjermbreddere feks:

Corsa-b-LSP-kupfer01.jpg

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider