caferacer Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Som topic sier så sto det en aksling på en 245 fra midt på 80 tallet,der det var et merke som det sto antispin på.Det var også noen ledninger som stakk ut.Er dette noen slags form for sperre?eller hva er det? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Som topic sier så sto det en aksling på en 245 fra midt på 80 tallet,der det var et merke som det sto antispin på.Det var også noen ledninger som stakk ut.Er dette noen slags form for sperre?eller hva er det? Da er det original (lamell)diffbrems/ sperre og ledningene for speedometergiveren Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Da er det original (lamell)diffbrems/ sperre og ledningene for speedometergiveren Hvordan fungerer denne?har man fullt drag på begge hjulene så fort det ene slipper? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Er disse å foretrekke for svinekjøring er vel det riktige spørsmålet? Er de vanskelige å få tak i? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Sperra slår inn når du ligger under 50km/t. Dvs om du kjører pent har du sperre ;) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Sperra slår inn når du ligger under 50km/t. Dvs om du kjører pent har du sperre ;) Er dette da et bedre utgangspunkt for å lage permanent sperre? tenkte kanskje det gikk an å feste noe anneledes inni der slik at sperra står på hele tiden? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Sperra slår inn når du ligger under 50km/t. Dvs om du kjører pent har du sperre ;) Huff... "Sperra" er med konstant, den er forspent med lameller som slurer når du svinger. Kjører du rett fram har du likt drag på begge hjul, uansett om det er 150 km/t eller 20 km/t. Det er maaaange tråder om dette, og ja originaldiffen er grei til grisekjøring, uvettig bruk som dreper den (spinning på ett hjul v/hjulløft f.eks.) Tro meg du vil ikke ha 100% sperre, bruk heller en vanlig aksling og sveis da isåfall, bilcrosstyle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Huff... "Sperra" er med konstant, den er forspent med lameller som slurer når du svinger. Kjører du rett fram har du likt drag på begge hjul, uansett om det er 150 km/t eller 20 km/t. Det er maaaange tråder om dette, og ja originaldiffen er grei til grisekjøring, uvettig bruk som dreper den (spinning på ett hjul v/hjulløft f.eks.) Tro meg du vil ikke ha 100% sperre, bruk heller en vanlig aksling og sveis da isåfall, bilcrosstyle. Den må da sperre nok på snøføre ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Kjenne en kar som lurte på om jeg ville kjøpe en sånn han hadde liggalde.. Er det vert brye? Ska jo ha truetac når jeg har peng til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Har kjørt med ny lamelldiff på snø og den hadde en tendens til å "klipe" når den ikke fikk grep så den dro seg bare rett fram. Dem er da kjempefine å kjøre på asfalt med.. volvotic: lamelldiffen er dyrere i innkjøp enn truetrac, men lett å overhale, synes dem er bedre å kjøre med også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 syntes den funka helt fint jeg, helt til den gikk føyka. den som stod i glt'n min blei ødelagt. er interessert i en send pm med pris hvis du ikke skal ha den (ps. gidder ikke gi gull og grønne skauer eller lignene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Siden dere skryter sånn av den lurer jeg og og kjøpe den. Så får jeg prøvd det og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 originaldiffene er veldig behaglige å kjøre med. Merker dem ikke i krappe svinger og dem gjør jobben sin bra. Holder begge hjulene i den hastigheten dem skal løpe i :) Men hvordan dem håndterer mye krefter på tørr asfalt vet jeg ikke. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Det finner jeg ut til våren, har ei sperre fra en turbobil og en aksel denne skal monteres i.. Funker veldig bra døm sperrene etter hva jeg har erfart og hørt... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Holder den effekten flesteparten her kjører med ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg