Gå til innhold

Fant en aksling som det sto antispin på.

Ranger emnet


caferacer

Anbefalte innlegg

Som topic sier så sto det en aksling på en 245 fra midt på 80 tallet,der det var et merke som det sto antispin på.Det var også noen ledninger som stakk ut.Er dette noen slags form for sperre?eller hva er det?

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier så sto det en aksling på en 245 fra midt på 80 tallet,der det var et merke som det sto antispin på.Det var også noen ledninger som stakk ut.Er dette noen slags form for sperre?eller hva er det?

 

Da er det original (lamell)diffbrems/ sperre og ledningene for speedometergiveren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperra slår inn når du ligger under 50km/t.

 

Dvs om du kjører pent har du sperre ;)

 

Er dette da et bedre utgangspunkt for å lage permanent sperre?

tenkte kanskje det gikk an å feste noe anneledes inni der slik at sperra står på hele tiden?

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperra slår inn når du ligger under 50km/t.

 

Dvs om du kjører pent har du sperre ;)

 

Huff...

 

"Sperra" er med konstant, den er forspent med lameller som slurer når du svinger.

Kjører du rett fram har du likt drag på begge hjul, uansett om det er 150 km/t eller 20 km/t.

 

Det er maaaange tråder om dette, og ja originaldiffen er grei til grisekjøring, uvettig bruk som dreper den (spinning på ett hjul v/hjulløft f.eks.)

 

 

Tro meg du vil ikke ha 100% sperre, bruk heller en vanlig aksling og sveis da isåfall, bilcrosstyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

 

"Sperra" er med konstant, den er forspent med lameller som slurer når du svinger.

Kjører du rett fram har du likt drag på begge hjul, uansett om det er 150 km/t eller 20 km/t.

 

Det er maaaange tråder om dette, og ja originaldiffen er grei til grisekjøring, uvettig bruk som dreper den (spinning på ett hjul v/hjulløft f.eks.)

 

 

Tro meg du vil ikke ha 100% sperre, bruk heller en vanlig aksling og sveis da isåfall, bilcrosstyle.

 

Den må da sperre nok på snøføre ;)

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med ny lamelldiff på snø og den hadde en tendens til å "klipe" når den ikke fikk grep så den dro seg bare rett fram.

 

Dem er da kjempefine å kjøre på asfalt med..

 

volvotic: lamelldiffen er dyrere i innkjøp enn truetrac, men lett å overhale, synes dem er bedre å kjøre med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

originaldiffene er veldig behaglige å kjøre med. Merker dem ikke i krappe svinger og dem gjør jobben sin bra. Holder begge hjulene i den hastigheten dem skal løpe i :) Men hvordan dem håndterer mye krefter på tørr asfalt vet jeg ikke.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår