Gå til innhold

Hvilken chip skal jeg velge? Passat TDI 115hk PD

Ranger emnet


Lamelot

Anbefalte innlegg

Fått tilbud fra Norman i trimchip.com på 5200,- for omprogrammering. Da ender jeg opp med +30hk og +75 Nm.

 

Har også fått et tilbud fra http://www.bilelektronikk.no (Bergen Bilelektronikk - forhandler for Superchips) på kr 6000,-. Da ender jeg opp med +46 hk og + 120 Nm....Dette er også tallene som står på http://www.superchips.co.uk

 

Noen som har erfaringer med Bergen Bilelektronikk? Vet jo at de har holdt på en del år de også..

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ikke bare er å sette i en chip, bør også kjøres i benk og programmeres riktig. Justere det som trengs etterhvert.

Søstern har en 97 mod Passat TDI, som er 110 HK. Som motoren raste på, sendte den til Flissundet Motorservice som bygget opp en helt ny motor. Og programerte ny chip med data i fra VW, fikk da ut 148,5 HK og ca 330 NM. De fikk da utnyttet chip`n til maks (ca 40 %). Prisen på chip`n var vel rundt 9000,- tror jeg, men prisen på hele motoren og jobb ble 62000,-. Bare synd det er automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg ikke tenkt å sette inn chippen selv. Begge nevnte firma sjekker bilen og programmerer iht den, etter det jeg har forstått. Tror egentlig begge er seriøse, men litt usikker på om jeg tør å gå for en +46 hk når det mest vanlige - mest utprøvde - er + ca 30hk. Det er jo dog fristende....

 

Er det noen andre der ute som har chippet sin 115hk til ca 160 hk?

Andre som har erfaring med Superchips sine programmer?

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippa vår hos NBS, SKN chip. Gikk fort og gæli. Vet ikke helt om ytelsesforskjell, da bilen gikk rundt et år med defekt LMM og gikk som en dass til jeg bytta denne og chippa samtidig, men den går vell mye bedre enn org. Ikke ille priser heller.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg prøver igjen...

 

Dersom jeg ikke presser bilen - slik mange chippete biler blir - er det da 'farligere' å chippe til +46hk og +120nm i forhold til +33hk og +75nm (teoretiske verdier, selvsagt)...

 

Må da være noen som har litt erfaring med slikt her, eller kan komme med noen synspunkter....

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke spørre meg om egentlig da det er meget stor forsjell på motorer rundt om.. Enkelte motorer tåler lite mens andre tåler mye..

 

Kan ta eksempel i Opels 2.0 16v turbo (c20let) som orginalt yter 204hk, og eds 3.5 chip så oppgis det 316hk/475Nm (og bevises) og dette er noe motoren tåler med pressing og overalt..

 

Det var bare et eksempel, men over til det andre.

 

Vist et firma som du mener og vet er seriøst så bør det ikke være noe problem og levere bilen til de så du får disse (+46hk) ene du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår